Išbandėme dar vieną Sid Meier kompiuterinės "Civilization" įkvėptą stalo žaidimą.
Tiesa, "Clash of Cultures" laikotarpis nepasiekia net industrinės revoliucijos ir apsiriboja navigacijos, metalurgijos ir plieno technologijomis, tačiau technologijų medis yra ir nė viena tauta nesivysto vienodai, o išmoksta tai, kas naudingiausia atsižvelgiant į geografiją ir slaptus tikslus. Taigi, kas vyksta šiose ankstyvųjų amžių nacijų lenktynėse:
- teritorijų atradimai;
- miestų statyba ir plėtra (kuri atsispindi ir ant žaidimo lentos "klijuojant" prie miesto naujus pastatus;
- technologijų vystymas;
- pasaulio stebuklų statybos;
- prekyba, ir žinoma
- karas.
Žaidime puikiai įpinta miestų nuotaikos mechanika (miestelėnai gali būti nusiteikę neutraliai, pikti arba linksmi, o nuo to priklauso kiek resursų miestas gali surinkti, kiek armijos ar laivų jis pajėgus statyti). Per žaidimą kiekvienas žaidėjas gauna iki 7 "objective" (tikslų) kortų, kurių kiekviena gali būti įvykdyta militaristiniu arba taikiu būdu. Taigi, jūsų kaimynas gali jus užpulti tik tam, kad įvykdytų savo slaptą tikslą. Šis elementas padaro žaidimą mažiau nuspėjamu ir sakyčiau, sėkmingai atspindi skirtingų tautų vidinės politikos ypatumus, kurių būdamas kaimynystėje nevisuomet nuspėsi.
Vystantis civilizacijoms, periodiškai traukiamos įvykių kortos. Kurios "valdo" barbarus, sukelia badą, marą ar ugnikalnio išsiveržimus. Kuo jūsų civilizacija daugiau pažengia, tuo daugiau jai nutinka neprognozuojamų įvykių.
Pergalės taškai pelnomi už technologinį išsivystymą, miestų ir stebuklų statybą bei už įvykdytus tikslus.
Žaidimo pliusai:
- įspūdingi komponentai ir technologijų lentos "patogumas".
- įdomus teritorijų atradimo mechanizmas. Atradėjas pagal tam tikras taisykles atranda naujas žemes, todėl žaidėjų veiksmai gali dalinai įtakoti tai, kaip atrodys žemėlapis. Pavyzdžiui, jei tyrinėjate teritoriją su laivu, atverčiamas žemėlapis atsukamas jūra į jus, jei tyrinėjate sausumos daliniais, į jus bus atsukta sausuma.
- galimybė "technologiškai adaptuotis" pagal susidariusią geografinę padėtį.
- galimybė "apiplaukti" visą žaidimo lentą ir išsilaipinti kitoje jos pusėje turint navigaciją.
- yra ir daugiau pliusų, kuriuos net sunku visus įvardinti.
Trūkumai:
- nemažai "smulkių" taisyklių, kurios nors ir atrodo savaime suprantamos, bet net ir sužaidus 2 partijas, verčia daryti klaidas.
- žaidimo pradžia ir jo pabaiga galimybių ir technologijų pasirinkimo prasme labai skiriasi. Žaidimą pradedi absoliučiai suvokdamas kas ir kaip, o į antrą jo pusę nejučia pradedi praleidinėti kokias technologijas turi, kokius privalumus jos duoda, o dar sunkiau susekti ar klaidų nedaro oponentai.
- žaidimas atrodė paprastesnis nei "Sid Meier's Civilization Board Game", tačiau jo trukmė nepasirodė nei kiek trumpesnė. Žinoma, jei turi laiko, tai neypatingas minusas.
Įvertinimas po 3 partijų - 9.
Kokie kitų įspūdžiai?