pagaliau išbandėm šį praeitų metų civilizacinio žanro hitą. Akivaizdu, kad tai visiškas Through the Ages klonas, net be bandymo tai nuslėpti. Įdomu ar šio žaidimo autoriai atsiklausė Chvatilos Tiesiog neįmanoma kalbėti apie Nations nežiūrint per ttA prizmę. Tikriausiai daugelis čia skaitančių net nėra žaidę ttA, geriausiu atveju žino kad tai žaidimas esnatis 2oje BGG topo vietoje ir esantis kažkur ten jau daug daug metų. Paskaičius komentarus apie Nations susidaro įspūdis, kas šis žaidimas nustūmė į praeitį savo pirmtaką. Tačiau galiu atsakingai pareikšti, kad tai skiedalai. Nations turį lygiai 0 šansų užlipti taip aukštai kaip ttA. Tiksliau Nations šiuo metu yra 39 vietoje ir vargu ar labai kils.
Minusai lyginant su ttA:
1. didžiulė pripūsta dėžė nors komponentai laisvai sutilptų į standartinę dėže. Aiškų tam reiktų daryt lentą perlenkiama, bet kai prašai tokios didelės kainos už žaidimą tai turi ir pasistengti. ttA kaip tiek priešingai, nusipelno pačios didžiausios pagarbos, nes dėžė maksimaliai kompaktiška, gerokai mažesnė už standartinę, viskas susipakuoja taip kad papildomo popieriaus lapo neįkiši, priedo kieviena kortų kaladė turi savo vietą.
2. Kažkas teigia, kad komponentaų art'as puikus. Nesamonė, artas kaip tik bado akis mėgėjišku lygiu. Kortų spalvos, dizainas, kai kurie kesiti dizaino sprendimai neužtikrina gero skaitomumu ir aiškumo. Aišku tas prideda downtime žaidime. ttA priešingai, artas kortų tipų spalvos dizainas skiriasi iš toli, todėl viskas žymiai švariau ir lengviau skaitoma.
3. Nations stalas nukrautas kalnais resursų, kortų ir panašiai. ttA gi viskas n kartų švariau ir aiškiau. Resursų kiekį žymi zymeklio padėtis resursų skalėse ir tiek.
4. Kažkas svaigo kad ttA žymiai sudėtingesnis. Man pasirodė kaip tik priešingai. Esminis skirtumas, kad ttA žaidėjas atlieka visus savo veiksmus per raundą, po to tik kitas žaidėjas. Nations atlieki po vieną veiksmą kol papasuoji. Taigi ttA gali aiškiai susidėliot nuoseklų veiksmų paketą, o Nations bandai planuotis savo veiksmų seką, bet turi žiūrėti ir prognozuot ką darys kiti, ko imtis kad nepakirstų kiti (nenupirktų reikiamų kortų prieš tavo nosį, nepaimtų architektų reikalingų tau). Taigi sakyčiau Nations AP žymiai didesnis.
Nations pliusai pries ttA:
1. Atsiverčia ne visos amžiaus kortos, tai yra kažkokia įvairovė. ttA prasisuka visos kortos ir tuomet baigiasi žaidimas. Na gal būt žaidžiant 3yse Nations bus dar mažiau kortų, tai tas skirtumas labiau pasijus.
2. "War" geriau ir gana originaliai išspręstas. Užskaitau.
3. Kolonijos papraščiau įgyvendintos, tiesiog perki kortą, jei turi pakankamai karinės jėgos kokia užrašyta ant kortos.
Apibendrinant: kai kas teigia kad Nations elegantiškesnė ttA kopija. Netiesa, ttA žaidimas, gerokai švaresnis, elegantiškesnis, turintis mažiau AP. Kad Full versija trunka labai ilgai tai nebūtina ją žaisti, galima apsiribot ir Advanced. Nations mano nuomone grynai komercinis bandymas pasipelnyti iš kito žaidimo potencialo.
Vertinimai ttA: 9.0, Nations 7.5
Ar Nations toks jau beviltiškas? Tikrai ne, tai tikrai geras civilizacijų žaidimas, ypač tiems kas nežaidę ttA. Nebūtų ttA, sakytum WOW, dabar gi manau tą patį Nations buvo galima ir geriau įgyvendint, ypač dizainą ir kompaktiškumą. O gal būt jums Nations labiau patiks - tai tiesiog skonio dalykas. Išbandyti verta. Abiem žaidimamas galioja ta pati rekomendacija - žaisti 3yse.