Terra Mystica: Fire & Ice (2014)
Parašytas: 2014 Gru 22 02:15
savaitgalį išbadėm Ugnį ir Ledą. Kadangi Terra Mystica yra geriausias euro (pagal BGG reitingą), tai klausimas ar įmanoma dar jį pagerint? Mano nuomone neįmanoma, tačiau suteikti antrą kvėpavimą taip.
Kas labiausiai pasirodė nauja:
- papildomas žaidimo pabaigos "skoringas"
- naujos rasės. Stiprios. Kai kurios drąstiškai inovatyvios
- nauja lenta užkamšo senujų rasių atrastas skyles. Juodieji (darklingai) jau ne tokie galingi, raganos nebeturi stoga nuraunančio starto. Nauja lenta turi ir antrą pusę, kurioje senas žemėlapis tačiau spalvos stipriai pabalansuotos. Žodžiu naujo praplėtimo peržaidžiamumas milžiniškas su 20 rasių x 2 lentos = 40 partijų
Minusas: deja viena naujųjų rasių yra nepadoriai stipri ir TM fanai maldauja dizainerių oficialaus apynasrio. Sakyčiau tai vienintelis šio prapėtimo trūkumas.
Variacntai:
- galima žaisti ne ratu, bet pagal pasavimo eiliškumą prieš tai buvusiame raunde. Tai labai teisinga, tačiau reikia priprast, nes pastoviai užsimiršta ir pradedi žaist ratu pagal seną įprotį. Manau šį variantą naudoja visi.
- patyrę žaidėjai gali rengti aukcioną renkantis rases, mokėdami pergalės taškais. Gaunasi kaip ir papildomas pabalansavimas
Trumpai apie rases:
- Ledo rasės užšaldo žemes paversdamos ledu. Ledinės mergelės nėra kažkuo labai ypatingos, tiek kad startuoja su "kiaušiniu" bei turi tvirtovę kuri uždirba po 3 taškus iš ledo šventovių pasuojant (temples). Sniego žmonės (iečiai) turi daug jėgos, moka vienu mažiau "powerio" už uždengiamus veiksmus ant lentos. Priedo jų tvirtovė leidžia naudoti jau uždengtus veiksmus. Atrodo labai stipru, bet kažkodėl statistikoje iečiai neblizga.
- vulkanų rasėms nėra nieko švento, gali paversti vulkanu bet kurią žemę. Drakonų lordai už vulkano įsiveržimą moka sudegindami "powerį", tačiau gavę kastuvą jie vėl atgauna "powerį" iš banko. Analogiškai akolitai degina savo 3 pozicijas kažkuriame kulte, tačiau gaudami kastuvus vėl lipa kulte į viršų.
- upiniai ir apsimetėliai neturi savo spalvos. Upiniai labai primityvūs, nežino kas yra kastuvas, tačiau gaudami kunigą jie gali jį paaukoti atverdami sau vis naują spalvą, todėl plinta palei upę kaip mašalai. Laimei moka gamintis tik irklines valtis (pirmas lygis) ir rimtesni laivai jiems nepasiekiami. Apsimetėliai patys šlykščiausi, jie visuomet trinasi pašonėje, apsimeta draugais, bet gali labai staigiai pakeisti spalvą ir užgrobti žemes jūsų panosėje. Dar blogiau kai jie stato šalia ir jūs susigundote siūlomais "poweriais" jie gauna powerį tiesiai iš banko. Jeigu atsisakote jie vistiek bent jau prastumia vieną "powerį".
Pirmoj partijoj išbandėme upinius, drakonų lordus ir sniego žmones. Laimėjo pastarieji
Yra viena problema su šiuo žaidimu. Kai toks gėris bent pora mėnesių nesinorės žaisti kitų
Kas labiausiai pasirodė nauja:
- papildomas žaidimo pabaigos "skoringas"
- naujos rasės. Stiprios. Kai kurios drąstiškai inovatyvios
- nauja lenta užkamšo senujų rasių atrastas skyles. Juodieji (darklingai) jau ne tokie galingi, raganos nebeturi stoga nuraunančio starto. Nauja lenta turi ir antrą pusę, kurioje senas žemėlapis tačiau spalvos stipriai pabalansuotos. Žodžiu naujo praplėtimo peržaidžiamumas milžiniškas su 20 rasių x 2 lentos = 40 partijų
Minusas: deja viena naujųjų rasių yra nepadoriai stipri ir TM fanai maldauja dizainerių oficialaus apynasrio. Sakyčiau tai vienintelis šio prapėtimo trūkumas.
Variacntai:
- galima žaisti ne ratu, bet pagal pasavimo eiliškumą prieš tai buvusiame raunde. Tai labai teisinga, tačiau reikia priprast, nes pastoviai užsimiršta ir pradedi žaist ratu pagal seną įprotį. Manau šį variantą naudoja visi.
- patyrę žaidėjai gali rengti aukcioną renkantis rases, mokėdami pergalės taškais. Gaunasi kaip ir papildomas pabalansavimas
Trumpai apie rases:
- Ledo rasės užšaldo žemes paversdamos ledu. Ledinės mergelės nėra kažkuo labai ypatingos, tiek kad startuoja su "kiaušiniu" bei turi tvirtovę kuri uždirba po 3 taškus iš ledo šventovių pasuojant (temples). Sniego žmonės (iečiai) turi daug jėgos, moka vienu mažiau "powerio" už uždengiamus veiksmus ant lentos. Priedo jų tvirtovė leidžia naudoti jau uždengtus veiksmus. Atrodo labai stipru, bet kažkodėl statistikoje iečiai neblizga.
- vulkanų rasėms nėra nieko švento, gali paversti vulkanu bet kurią žemę. Drakonų lordai už vulkano įsiveržimą moka sudegindami "powerį", tačiau gavę kastuvą jie vėl atgauna "powerį" iš banko. Analogiškai akolitai degina savo 3 pozicijas kažkuriame kulte, tačiau gaudami kastuvus vėl lipa kulte į viršų.
- upiniai ir apsimetėliai neturi savo spalvos. Upiniai labai primityvūs, nežino kas yra kastuvas, tačiau gaudami kunigą jie gali jį paaukoti atverdami sau vis naują spalvą, todėl plinta palei upę kaip mašalai. Laimei moka gamintis tik irklines valtis (pirmas lygis) ir rimtesni laivai jiems nepasiekiami. Apsimetėliai patys šlykščiausi, jie visuomet trinasi pašonėje, apsimeta draugais, bet gali labai staigiai pakeisti spalvą ir užgrobti žemes jūsų panosėje. Dar blogiau kai jie stato šalia ir jūs susigundote siūlomais "poweriais" jie gauna powerį tiesiai iš banko. Jeigu atsisakote jie vistiek bent jau prastumia vieną "powerį".
Pirmoj partijoj išbandėme upinius, drakonų lordus ir sniego žmones. Laimėjo pastarieji
Yra viena problema su šiuo žaidimu. Kai toks gėris bent pora mėnesių nesinorės žaisti kitų