Puslapis 11

Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 15 19:30
tms
pagaliau sužaista pirma partija. Žaidemė trise ir visi buvome maloniai nustebinti bei pritariamai linksėjom :) Belieka sutikt, kad šis žaidimas viena svarbiausių šių metų naujienų. Yra jame kažkas ypatingo ko neužčiuopsi vien perskaitęs taisykles.

Trumpai ;) yra 4ios gentys: romėnai, barbarai, egiptiečiai ir japonai. Pasirenki gentį, gauni jos kortų kaladę su pastatais kuriuos statysi žaidimo eigoje, bei genties pailgą lentelę, kurią pasidedi vertikaliai preš save. Stalo centre dedi bendrą kaladę iš kurios ims visos gentys, VP apsiemų lentelę, bei pažeri krūva nerūšiuotų resursų. Žodžiu paruošimas užima 1 minutę, kas yra pirmas didžiulis pliusas lyginant su visais kitais darbadėjais ir pan.
Žaidimas truka 5 raundus, raunde ėios fazės. Pirmoje kiekvienas traukia kortą iš savo kaladės ir renkasi 2 kortas iš bendros kaladės pagal tam tikras taisykles. Antroje fazėje žaidėjai susirineka resursus kuriuos gamina kiekvieno imperija. Tiesa "imperija" labiau primena kaimą :) Trečia pagrindinė fazė kur kiekvienas atlieka po veiksmus ratu kol supasuoja. Galima statyti pastatą, pigiai įdarbinti apverstą kortą ("deal") kad gamintų kažkokį vieną resursą, dėti darbiuką ant pastato aktyvuojant pastato veiksmą, su nuoskauda iškeisti 2 darbiukus į vieną labai trūkstamą resursą ir paskuitinis žudyt pastatą ("raze") iš rankos gaunant ant jo nupieštus resursus. Tokiam veikmui reikalinga išleisti kardo resursą. Už du kardus galima "nureizint" oponento jau pastatytą pastatą :mrgreen: Raundo gale visi nepanaudoti resursai gražinami į banką, tiesa, kiekviena gentis turi savybę išsaugot kažkokio tipo resursus arba yra "sandėlių" pastatas kuris išssaugo visus resursus. Taškus žaidime generuoja aktyvuojami pastatų veiksmai, o žaidimo gale patys pastatai duoda taškus.
Taigi antras šio žaidimo pliusas, kad pasistengus visas taisykles galima paaiškinti per 5minutes, tad yra tikimybės kad ne visi pradės žiovauti :)
Trečias pliusas - smulkūs bet nuostabūs lazeriu išpjauti resursai, nors šiais laikais tuo jau nieko neneustebinsi. Pradžioje maistą vadinome moliūgu, paskui obuoliu, o galiausiai prilipo pomidoras nes tas obuolys jau labai pomidoriškos spalvos.
Kame šio žaidimo vinis? Tame, kad viskas labai krupščiai sustyguota, nėra kažkokių keistų ar dirbtinų pritempimų, viskas savo vietoj, ir veikia subalansuotai tiksliai. Matosi, kad žaidimas ilgai kurtas, šlifuotas ir testuotas ne ant durniaus kaip neretai pasitaiko kickstarterių epochoje. Mechanika tobulai paprasta, tačiau ir pastatų kortos prideda didelį savo pliusą, nes yra temiškos gerai apgavotos ir subalansuotos.

Dabar deja deja minusai, kurių yra du:
1. Man nesuvokiama kodėl tokiam tobulam, mielam ir nušlifuotam žaidime kortų šriftas pats mažiausiai kokį teko matyti. Svarbiausia, kad po juo lieka dar net du trečdaliai tuščios vietos. Būtu bent dvigubai didesnis tuomet nekiltų problemų. Vakar mano kolegos, neturintys jokių problemų su regėjimų, ir tai kortų rinkimosi stadijoje turėdavo atsistot ir sumerkt galvas per 40cm prie bendrų atverstų pasiūlos pastatų... Labai keista nes žaidimo autorius pats akiniuotas. Praktiškai žaizdami įkalėm sistema, kiekvienas statydamas pastatą garsiai pasako ką tas pastatas daro, bei kokius resursus kainuoja. Toliau žaidimo eigoje paslaugiai atsako į visus oponentų klausimus kiek ten ko generuoja, kur ten turi kokių resursų nureizint ;) ir panašiai. Žaist šį žaidimą "nutylint" ir tupinėjant aplink oponentų imperijas būtų visiška pagaida, nes matyt nuo iš kitos stalo pusės be šansų.
2. Na ir tradiciškai aš jautrus dėžės dydžiui: žaidimas neturi jokios didelės lentos, nepaisiant to dėžė pilno standartinio dydžio pripūsta oro. Galėtų komponentai sutilpt į 3 kart arba bent 2 mažesnę dėžę, juk čia ne tas žaidimas kurio niekas nepastebi ir kirmyja parduotuvių lentynose
3. Tiesa, forume girdėt nusiskundimų, kad japoniška frakcija per stipri. Nežinau, vakar jos nežaidėm, tad klausimas atviras

Vakarykštė partija: vienas kolega užsuko labai nebloga kombo ir kitus sutaršė, bet čia daugiau frakcijų specifikos ir jų stipriųjų savybių pažinime. Matomai pavyko perkasti jau pirmoje partijoje.

Reziumė: jei ne geriausias, tai vienas geriausių šių metų žaidimų. Man jis panašesnis į euro, tačiau turi ir amerithrash elementų, žaidžasi sklaindžiai be galvos skausmo su maloniu tempu ir lengvumu.
Kol kas vertinu tik: 8.5, dar reikia suspipažinti su frakcijomis, jų pastatais. Žodžiu Terra Mystica light ;)

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 16 00:16
nelly k bassas
kadangi bazinė žaidimo versija labai apkarpyta, (pvz nėr atvirų pastatų, kurie bus jau dabar anonsuotam ir tuoj busiančiam pirmame papildyme) tai palikta daug tuščios vietos susidėti būsimiems papildymams. o jų bus daug. bus vos ne kaip LCG, daug mažų papildymų ir bent vienas didelis per metus.

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 16 14:50
LithStud
bet tai kai manes nepalaukėt ot :(

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 16 20:14
nelly k bassas
LithStud rašė:bet tai kai manes nepalaukėt ot :(


ramiai. manęs irgi nepalaukė. ir netik, kad nepalaukė...

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 20 12:38
Linas
Kristi, Pauliau, Rimvydai, ar bus sis zaidimas hitas? Kokie ispudziai?

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 20 13:49
nelly k bassas
Linas rašė:Kristi, Pauliau, Rimvydai, ar bus sis zaidimas hitas? Kokie ispudziai?


Plačiąja galaktine prasme jis negali būti hitas. Jis jau yra hitas. Tiražai iššluojami kur tik atsiranda.

Man patiko. Tai supaprastinta new era. Daug panašumų, bet yra ir skirtumų. Pagrindinis - kad kiekviena frakcija turi savo kaladę ir tai lemia atitinkamus combo ir skirtingas taktikas ir strategijas. Nuo šio žaidimo galvos neįskausta, bet jis nėra paprastas. Pasirinkimų visada nemažai ir yra ką pagalvoti. Apipavidalinimas mielas, visiems kompiuterinių setlerių fanams turbūt išvis nerealus. Interakcija - pastatų griovimas nėra toks kritinis, nes galima griauti tik pastatus atėjusius iš bendros kaladės. Nuosavos frakcijos pastatų negalima griauti (išskyrus japonus, bet jie turi kaip apsisaugoti). Taigi, dažniausiai apsimoka griovimus panaudot, nukertant savo kortą, kad gaut resursų, nei griauti priešininkui. Taigi, visiems užsisėsti ant vieno priešininko ir jį visiškai sužlugdyti nelabai gaunasi.

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 22 11:19
Linas
Taigi teko garbe isbandyti si zaidima. Kadangi jau issamiai apie viska papasakojo Tomas, tai tik pridursiu, kad zaidime nauju mechaniku nepamatysite, bet zaidimas tikrai mielas ir smagiai sukasi.
+
Grazus dizainas
Greitas setupas
Neperdidziausia interakcija tarp zaideju
Didelis perzaidziamumas
Smagios kombinacijos su kortomis
Tema
Greitai sukasi, nors
Nevisi pastatai griuna
Galima zaisti solo
Pastatyti gamybiniai pastatai iskart duoda resursu
-
Priesininkas nugriauna tau pastata, bet realiai tau paciam gali prireikti ji nugriauti
Kai kuriu kortu gali ir negauti per zaidima
Pradingsta resursai

Verdiktas. Zaidimas labai dau turi panasumus i Season, 51 State, Race for Galaxy. Bet sitas geresnis. Pretendentas i Topa.
9

Re: Imperial Settlers (2014)

StandartinėParašytas: 2014 Lap 22 12:14
tms
Tradiciškai po kelių partijų išsiaiškinome klaidą (tikiuosi paskutinę ir vienintelę), kai nugriovus oponento pastatą ir pavertus pamatais, oponentas gauna kompensaciją - vieną medžio resursą, atseit pasirenko malkų iš savo griuvenos :) Šiaip žaidimas labai temiškas. Linui pliusas, kad vakar statydamas pirmiausia paminėdavo lietuvišką pastato vertinį, o tik paskui ką jis daro. Taip ir turi būt žaidžiama, suteikiant daugiau atmosferos, ne vien panirus į mechaniką. Kitas pliusas, kad per laiką įsimins pavadinimai, tuomet mikroteksto problema taps mažiau aktuali.

Iš sužaistų partijų kol kas egiptiečiai valdo, ten labai aiškus pergalės taškų generavimo variklis.
Sekančiai partijai rezervuojuos japonus, nes su jais vieninteliais neteko sužaisti :)

Žaidimo reitingas kyla iki 8.9. Ar nebus tai pirmas žadimas kuriam pirkinėsiu papildymo kortų kalades :D