Clash of Cultures (2012)

Čia galite kurti temas ir dalintis įspūdžiais apie sužaistus žaidimus klube ir ne tik

Clash of Cultures (2012)

Standartinė AndriusLT » 2013 Bal 08 17:33

Išbandėme dar vieną Sid Meier kompiuterinės "Civilization" įkvėptą stalo žaidimą.
Tiesa, "Clash of Cultures" laikotarpis nepasiekia net industrinės revoliucijos ir apsiriboja navigacijos, metalurgijos ir plieno technologijomis, tačiau technologijų medis yra ir nė viena tauta nesivysto vienodai, o išmoksta tai, kas naudingiausia atsižvelgiant į geografiją ir slaptus tikslus. Taigi, kas vyksta šiose ankstyvųjų amžių nacijų lenktynėse:
- teritorijų atradimai;
- miestų statyba ir plėtra (kuri atsispindi ir ant žaidimo lentos "klijuojant" prie miesto naujus pastatus;
- technologijų vystymas;
- pasaulio stebuklų statybos;
- prekyba, ir žinoma
- karas.
Žaidime puikiai įpinta miestų nuotaikos mechanika (miestelėnai gali būti nusiteikę neutraliai, pikti arba linksmi, o nuo to priklauso kiek resursų miestas gali surinkti, kiek armijos ar laivų jis pajėgus statyti). Per žaidimą kiekvienas žaidėjas gauna iki 7 "objective" (tikslų) kortų, kurių kiekviena gali būti įvykdyta militaristiniu arba taikiu būdu. Taigi, jūsų kaimynas gali jus užpulti tik tam, kad įvykdytų savo slaptą tikslą. Šis elementas padaro žaidimą mažiau nuspėjamu ir sakyčiau, sėkmingai atspindi skirtingų tautų vidinės politikos ypatumus, kurių būdamas kaimynystėje nevisuomet nuspėsi.
Vystantis civilizacijoms, periodiškai traukiamos įvykių kortos. Kurios "valdo" barbarus, sukelia badą, marą ar ugnikalnio išsiveržimus. Kuo jūsų civilizacija daugiau pažengia, tuo daugiau jai nutinka neprognozuojamų įvykių.

Pergalės taškai pelnomi už technologinį išsivystymą, miestų ir stebuklų statybą bei už įvykdytus tikslus.

Žaidimo pliusai:
- įspūdingi komponentai ir technologijų lentos "patogumas".
- įdomus teritorijų atradimo mechanizmas. Atradėjas pagal tam tikras taisykles atranda naujas žemes, todėl žaidėjų veiksmai gali dalinai įtakoti tai, kaip atrodys žemėlapis. Pavyzdžiui, jei tyrinėjate teritoriją su laivu, atverčiamas žemėlapis atsukamas jūra į jus, jei tyrinėjate sausumos daliniais, į jus bus atsukta sausuma.
- galimybė "technologiškai adaptuotis" pagal susidariusią geografinę padėtį.
- galimybė "apiplaukti" visą žaidimo lentą ir išsilaipinti kitoje jos pusėje turint navigaciją.
- yra ir daugiau pliusų, kuriuos net sunku visus įvardinti.

Trūkumai:
- nemažai "smulkių" taisyklių, kurios nors ir atrodo savaime suprantamos, bet net ir sužaidus 2 partijas, verčia daryti klaidas.
- žaidimo pradžia ir jo pabaiga galimybių ir technologijų pasirinkimo prasme labai skiriasi. Žaidimą pradedi absoliučiai suvokdamas kas ir kaip, o į antrą jo pusę nejučia pradedi praleidinėti kokias technologijas turi, kokius privalumus jos duoda, o dar sunkiau susekti ar klaidų nedaro oponentai.
- žaidimas atrodė paprastesnis nei "Sid Meier's Civilization Board Game", tačiau jo trukmė nepasirodė nei kiek trumpesnė. Žinoma, jei turi laiko, tai neypatingas minusas.

Įvertinimas po 3 partijų - 9.

Kokie kitų įspūdžiai?
Vartotojo avataras
AndriusLT
 
Pranešimai: 788
Užsiregistravo: 2010 Kov 29 08:27

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė NeKlukas » 2013 Bal 08 18:06

Žaidimas buvo ilgas, bet neprailgo, taip kad visai idomus :)
Minusiukas kurį Andrius minėjo, tai technologijų medžio teigiamų/neigiamų efektų atsiminimas. Gan greit užvysčiau nemažai technologijų ir tuomet visą žaidimą tik ir žiūrejau ko čia nepamiršus.
Po vienos partijos ši strateginį žaidimėlį vertinu šiek tiek geriau nei Civilization.
Vartotojo avataras
NeKlukas
Hexagon klubo narys
 
Pranešimai: 200
Užsiregistravo: 2012 Kov 23 11:24

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė Linas » 2013 Bal 08 21:23

Si zaidima norejau jau senai isbandyti. Ispradziu buvo dvejopa nuomone, bet daba suzaidus dvi partijas galiu pasakyti, kad zaidimas geras. Nors man nepatinka civilizaciju zaidimai, bet i si zaidima stengiuosi ziureti, kaip i gera stalo zaidima :-)
Viskuo sutinku su Andriumi ir noriu pasakyti, kuo sis zaidimas mane suzavejo ir apie keleta niekur nematytu mechaniku.
* Miesto nuotaika
Paprastas, bet tikroviskas dalykas. Jei miestas linksmas - tai daugiau visi dirba, daugiau savanoriu armija pasamdo
* Karas
Nors karo baigtis sprendziasi kauliukais ir kauliuku panaudojimas nera geriausiai sugalvotas (geriausiai M&M), bet, kad visu kauliuku suma dalinasi is 5 ir tik tada suzinai kiek padarai zalos. Zodziu paprasta, bet orginalu
*Explore
Niekur nemaciau, kad galima taip vakdyti vietoves atradimo versdamas didelius tailus.
*Technalogiju medis
Sis reikalas tikrai nera naujas, bet kad padaryta speciali lenta su iskirptomis skylutemis kubeliams sudeti, daro zaidima isskirtini.
Ir klausimas ar tai geras zaidimas, galiu atsakyti, jei zaidimas trunka 4 valandas ir esi suzaides jau dvi partijas ir lauki kad zaisi trecia kart - tai, kaip ir viskas aisku :-)
Uzskaitau. 9.
Vartotojo avataras
Linas
Hexagon klubo narys
 
Pranešimai: 1523
Užsiregistravo: 2010 Kov 26 20:13

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė dzastus » 2014 Lap 27 23:26

Suzaidus su papildymu sis zaidimas manau kurkas geresnis. Nors bazines versijos nezaidziau bet vien del to kad civilizacijos yra skirtingos su papildymu jau yra zymiai idomiau. O dar ir armija tampa ivairesne su drambliais ir kavalerija :)..Plius nauji pastatai ir lyderiai :) Vienas is nedaugelio zaidimu kuriam tikrai daug negalvojes skiriu 10 :)
dzastus
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2014 Bir 28 22:03

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė AndriusLT » 2014 Lap 28 11:55

Žūtbūtinis susidūrimas bus vykdomas gruodžio 17 d. Tikiuosi, kad taip pat nenuvils ;)
Vartotojo avataras
AndriusLT
 
Pranešimai: 788
Užsiregistravo: 2010 Kov 29 08:27

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė dzastus » 2014 Lap 28 11:58

AndriusLT rašė:Žūtbūtinis susidūrimas bus vykdomas gruodžio 17 d. Tikiuosi, kad taip pat nenuvils ;)


Manau tikrai nenuvils. Beja gal taip kartais imanoma susirasti visas esamas civilizacijas ir ju ypatybes? Ar zadi pats parinkti kad bent kazkiek istoriskai susijusios butu?
dzastus
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2014 Bir 28 22:03

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė AndriusLT » 2014 Lap 28 12:08

Čia prikabinu kintamos pabaigos lentelę (kad būtų aiškiau).
Man tai norėtųsi, kad išsirinktume civilizacijas pagal temą - Viduržemis, šiaurės Europa, Azija ar pan. Tada trauktume atsitiktinai. Nesinori, kad būtų dvi "jūrinės", dvi "dramblinės" ar civilizacijos.

Variantai:
Azija - Kinija, Japonija, Indija, Babilonas arba Persija.
Viduržemis - Roma, Kartagina, Keltai, Hunai arba Egiptas.
Šiaurės europa - Vikingai, Keltai, Hunai, Roma.
Vargšai Majai niekur nelimpa.

Papildymo taisyklės:
http://www.boardgamegeek.com/filepage/1 ... -man-games
Prikabinti failai
coc.jpg
Raundų lentelė su kintama pabaiga
Vartotojo avataras
AndriusLT
 
Pranešimai: 788
Užsiregistravo: 2010 Kov 29 08:27

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė dzastus » 2014 Lap 28 15:55

As uz siaures Europa arba Egipta. Dar Keltai gal.
dzastus
 
Pranešimai: 270
Užsiregistravo: 2014 Bir 28 22:03

Re: Clash of Cultures (2012)

Standartinė Linas » 2014 Lap 28 20:53

Uz siaures europa
Vartotojo avataras
Linas
Hexagon klubo narys
 
Pranešimai: 1523
Užsiregistravo: 2010 Kov 26 20:13


Grįžti į Atsiliepimai apie žaidimus

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron