Originalas http://www.exonngames.com/?page_id=2
INTRO
AT-43 tai karinis miniatiūrų žaidimas (wargame), kurio veiksmas vyksta fantastinėje visatoje, kurioje niekada nenurimsta susirėmimai tarp nesutariančių pusių. Žaidimo kūrėjai (Prancūzų kompanija RACKHAM) neapgailėjo ir ironijos šiam žaidimui, sukurdamos dvi armijas kurios labai primena šaltojo karo metais vyravusias jėgas mūsų žemėje. UNA ir RED BLOCK. Iš pavadinimo galima nuspėti kad RED BLOCK ideologija atitinka komunistinę ideologija. Daugelis šios rasės simbolių yra labai panašūs į sovietinę atributiką. Šis aspektas žaidimui suteikia išskirtinumo. Viso šiam žaidimui yra planuojama išleisti net 8 skirtingas armijas.
AT-43 iš kitų karinių miniatiūrų žaidimų išsiskiria dar ir tuo, kad jo figūrėlės parduodamos jau surinktos ir nudažytos. Visos figūrėlės yra pagamintos (išlietos) iš plastmasės ir jų kokybė nenusileidžia net ir garsiausių miniatiūrų žaidimų gamintojų produkcijai. Sprendimas pardavinėti jau nudažytas figūrėles, wargame‘ingo visuomenėje buvo priimtas labai dviprasmiškai, mat kituose tokio tipo žaidimuose, figūrėlių dažymas sudaro didelę dalį šio hobio. Tačiau AT-43 gamykloje nudažytos figūrėles savo išvaizda lenkia daugelį pačių žaidėjų dažytų figūrėlių. Figūrėlių dažymas. Būtent tai atstumia daugelį naujokų nuo šio hobio. Tam kad nudažyti vieną būrį pėstininkų, prireiktų ne vienos valandos darbo, o galutinis rezultatas dažniausiai netenkina naujokų, nes norint išmokti gražiai apipavidalinti savo figūrėles reikia praktikos… o žaisti su nedažytomis figūrėlėmis yra visiškai neįdomu. Todėl kompanija RACKHAM ir žengė į rinką su jau nudažytomis figūrėlėmis ir atrodo jog šis žingsnis pasiteisino. Kita vertus juk nieks netrukdo žmonėms, taip mylintiems figūrėlių dažymą, jas tobulinti ir perdažyti.
ISTORIJA
AT-43. Šis pavadinimas nėra tik paprastas raidžių ir skaičių junginys. Tokiais trumpiniais žaidime yra skaičiuojamas laikas. AT – išsišifruoja kaip After Trauma (po traumos), BT- Before Trauma (prieš traumą), 43 – kelinti tai metai. AT-43 reiškia jog tai yra 43‘ieji metai po traumos. Kodėl 43‘ieji yra tokie svarbūs? Būtent šiais metais UNA pradėjo savo kampanija pavadinimu „Operation Damocles“. Kas tai per operacija, papasakosiu šiek tiek vėliau.
Pagrindinės datos iš istorijos vadovėlio:
BT-12 Hado revoliucijos pradžia.
Hadas, jauna dar tik besiformuojanti planeta, kurioje pilna naudingų iškasenų. UNA ( United nations of Ava) siunčia ten paprastus darbininkus ir lobsta iš jų juodo darbo. Taip tęstis negalėjo ir darbininkai sukilo kovai. Revoliucija buvo įvykdyta, kova laimėta. Taip gimsta Raudonasis blokas (RED BLOCK)
BT-10 Hado puolimas
UNA negalėjo leisti Hadui atsiskirti, todėl buvo suplanuota operacija Hado puolimui, tačiau ji baigėsi visišku sutriuškinimu ir tai dar daugiau žmonių pastūmėjo stotį į revoliucionierių pusę.
BT-9 Daugelis tautų jungiasi prie raudintojo bloko.
BT-4 nežinomos civilizacijos laivai pastebėti už 1,2 šviesmečio nuo AVA.
BT-3 nežinomos civilizacijos laivai nusileidžia Avos planetos poliuose
BT-2 apokalipsės mašinų įjungimas
Therians- taip save vadinantys ateiviai nusileido Avos poliuose. Juos domino tai, ką Avos žmonės laikė statiniais kuriuos pastatė senai užmirštos civilizacijos. Tačiau neužilgo visi sužinojo kad tai buvo pačių therianų kūrinys, kuriame buvo panaudotos tokios aukštos technologijos, kurių tikrosios paskirties žmonės niekaip negalėjo suprasti. Savo tikrąją paskirtį šios mašinos parodė tik tuomet kai jų tikrieji šeimininkai jas įjungė.
BT-2/BT-1 kataklizmai Avoje
Žemės drebėjimai, ugnikalnių išsiveržimai, elektromagnetiniai fenomenai… Ava nebebuvo panaši į tą planetą kuri buvo visai nesenai. Atrodė jog planetą kažkas norį suskaldyti iš vidaus… pasikeitė jos sukimosi greitis bei orbita aplink žvaigždę. Milijonai žmonių žuvo. UNA ir Raudonasis blokas sutarė dėl paliaubų ir suvienijo savo jėgas kovai prieš Therianus.
BT-0/AT-1 naujojo kalendoriaus pradžia
AT-1 Antarktikos skerdynės (Therianų pralaimėjimas)
AT-31 industrialų išpuoliai
AT-39 Smulkių susirėmimų metai . Raudonasis blokas provokuoja susirėmimus kur tik įmanoma
AT-40 Didieji Baltųjų Žvaigždžių (White stars- elitiniai UNA kariai) manevrai
AT-41 Proserpinos mūšis (Raudonojo bloko pralaimėjimas)
AT-43 Damoklo operacijos pradžia
Therianų pagrindinis tikslas Avoje buvo pakeisti ją į vieną iš savo pasaulių. Deja, planetos gyventojams tai reiškė mirtį. Planeta turėjo būti suskaldytą į pačius paprasčiausius komponentus, tam kad vėl būtų surinkta atgal, tačiau jau į mechanizmą kuris visiškai paklustų savo šeimininkų valiai. Pirmasis darbas keičiant planetą yra jos sukimosi greičio bei orbitos sinchronizavimas su therianų gimtosios planetos orbita ir sukimosi greičiu.
Patyrę pralaimėjimą Avoje, Antarktikos kampanijos metu, Therianai nusprendė sugrįžti ir pabaigti pradėtą reikalą. Avos link skrieja dirbtinė planeta/kosminis laivas. Jei Avos žmonės nieko nesiims, tuomet susidūrimas bus neišvengiamas. Kad susidūrimas neįvyktų buvo suplanuota operacija Damoklas.
ŽAIDIMO MECHANIKA
Žaidžiant yra naudojami paprasti D6 kauliukai, kurie puikiai deras su labai elegantiška žaidimo mechanika. Visų veiksmų sėkmė ar nesėkmė priklauso nuo būrio sugebėjimų bei veiksmo sudėtingumo. Visi šie parametrai yra išreikšti skaitinėmis reikšmėmis ir tam kad sužinoti koks rezultatas turi būti išridentas tam kad veiksmas pavyktų, užtenka iš dalinio sugebėjimo atimti veiksmo sudetingumą ir gautą skaičių palyginti su universalioje kortelėje pateiktu skaičiumi. Pavyzdys gali būti labai paprastas.
Dalinys kurio taiklumas yra 7 nori šauti į kitą dalinį kuris yra atstumu 4 (Atstumas matuojamas rulete, kiekvienas 10 cm atitinka 1 atstumo padalą, skaičiavimas prasideda nuo nulinio atstumo. Jei dalinys yra per 10 cm ar mažiau, vadinasi jis yra 0 atstumu, jei atstumas yra tarp 10 ir 20 cm, vadinasi atstumas yra 1). Tam kad sužinoti koks rezultatas turi būti išridentas, tereikia iš 7 (sugebėjimas) atimti 4 (sudėtingumas). Gautas rezultatas yra +3. Pasižiūrime į lentelę ir matome jog norint pataikytį reikia išridenti 3 arba daugiau.
Tokia pati sistema yra naudojama visiems veiksmams atlikti. Tai yra labai patogu. Sėkmės santykis žaidime yra labai gerai kontroliuojamas. Žaidėjas visuomet žino savo galimybes. Atlikti avantiūrišką veiksmą yra labai sunku. Jei padalinio taiklumas yra mažas, jam bus labai sunku pataikyti į padalinį esantį toli, tačiau prisiartinus prie jo arti, šansai pataikyti yra dideli. Taip pat tikimybę pataikyti gali padidinti ir ginklų charakteristikos, kai kurie ginklai leidžia permesti visus nepataikytus šūvius. Visi atstumai žaidime yra matuojami centimetrais. Dar vienas labai patogus dalykas yra dalinių kortelės. Kituose miniatiūrų žaidimuose, tam kad sužinoti dalinių charakteristikas, reikia vartyti armijų knygas ir ieškoti reikiamos informacijos. Tai labai ištęsia žaidimo laiką žmonėms nežinantiems mintinai dalinių charakteristikų. O ir kažin ar įmanoma atsiminti visų galimų dalinių charakteristikas. AT-43 žaidime ši problema yra išspręsta labai paprastai. Kiekvienas dalinys turi jį reprezentuojančią kortelę, kurioje yra surašyti visos reikiamos to dalinio charakteristikos. Žaidimo eigoje šios kortelės taip pat yra naudojamos ir dalinių aktyvavimo eilei nustatyti. Žaidėjai prieš raundo pradžią susideda dalinių korteles tokia tvarka, kokia juos nori aktyvuoti. Raundo eigoje žaidėjas turi galimybę šią tvarką koreguoti. Raundo metu žaidėjas aktyvuoja vieną iš savo dalinių, tuomet ėjimas pereiną priešininkui, kuris taip pat aktyvuoja viena iš savo dalinių. Raundas baigiasi kai visi daliniai, esantys ant žaidimo stalo, yra aktyvuoti.
Kiekviena armija turi po kelias frakcijas. Kiekviena frakcija turi savo pliusų ir minusų. Skirtingų frakcijų armijų sudarymo schemos yra skirtingos. Armijų knygose yra nurodyta iš kokių dalinių gali būti sudaryta armija.
Šis žaidimas atsiskleidžia visu grožiu tuomet kai yra žaidžiamos misijos, o ne „Kill them all“ tipo mūšiai. Taip atsiranda daug daugiau vietos strategijai ir taktikai. Žaidimo misijos yra pateikiamos ir taisyklių knygoje ir parsisiuntimui internete. Taip pat yra išleista ir kampanijų knygos, kuriuose yra sudėta daugybė misijų, kurių kiekvienos baigtis įtakoja sekančias misijas ir visos kampanijos eigą.
Šiuo metu AT-43 yra išleistos šios armijos:
UNA, RED BLOCK, THERIANS, KARMANS, COGS, ONI
Neužilgo turi pasirodyti ir dar viena nauja armija ONI.
KO REIKIA NORINT PRADĖTI ŽAISTI?
Norint pradėti žaisti AT-43 reikia įsigyti figūrėlių. Geriausias būdas pradedančiajam yra įsigyti startines AT-43 pakuotes. Jei planuojate žaisti už vieną kurią nors armiją, galite įsigyti jau sukomplektuotą 2000 armijos taškų, armijos dėžę. Šiuo metu jau yra išleista COG ir RED BLOCK armijų dėžės, taip pat neužilgo turi pasirodyti ir KARMANS bei ONI armijų dėžės. Dėžėse yra visa reikalinga atributika norint pradėti žaisti. Ruletė, kauliukai, figūrėlės, keli aplinkos elementai.
RED BLOCK armijos dėžės turinys.
Pirkti armijos dėžę yra pigiau nei nei susirinkti visas figūrėles atskirai. Įsigijus armijos dėžę, reikės dar armijos knygos bei taisyklių knygos. Taisyklių knyga yra nebūtina jei jums nerūpi žaidimo istorija ir panašūs dalykai. Visos taisyklės be istorijos yra patalpintos internete ir prieinamos kiekvienam.
Taisykles galite parsisiųsti iš čia:
AT-43 Taisyklės
Be armijų dėžių, kaip startinė pakuotė, taip pat yra išleistas rinkinys pavadinimu „Damocles initiation set“. Šiame rinkinyje yra ne vienos o net gi dviejų armijų (UNA ir Therians) figūrėlių, taip pat ir kiti aksesuarai. Norint didinti savo armija toliau, galima pabandyt kelis armijų sudarymo schemas ir tada apsispręs kokių papildomų dalinių jums reikia. Kaip ir minėjau anksčiau, startinių rinkinių turinio kaina yra gerokai mažesnė nei bandant surinkti tą turinį atskirai. Kartais verta pagalvoti net ir apie kelių tos pačios armijos startinių dėžių įsigijimą. Norint žaisti už UNA ar Therians tikrai apsimoka įsigyti ne vieną o dvi ar ne tris startines pakuotes. Apie armijų sudarymus ir kaip jas sudaryti kuo efektyviau pakalbėsiu ateityje.
Susijusi informacija:
Straipsnis “Lengvas būdas pradėti žaisti AT-43″ http://www.exonngames.com/?p=201
UNA TacArm’ai – UNA armijos pagrindas http://www.exonngames.com/?p=304