Stalo žaidimas Claustrophobia
Stalo žaidimų kūrėjo CROC kūdikis buvo išleistas į pasaulį šių metų gruodžio mėnesį kompanijos Asmodee dėka. Kuo jis įdomus? Mane asmeniškai iškarto intrigavo dėžės viršelis, nes pirmoji asociacija, šovusi galvon buvo Warhammer. Po to suintrigavo ir istorija, kurioje pasakojima apie tai, kaip Naujosios Jaruzalės Taryba nusprendė ištyrinėti ir “išvalyti” po šiuo miestu esančius tunelius ir juose esantį “blogį”. Tai vienas iš tų ganėtinai retų variantų, kuomet žmogus nusprendžia keliauti į pragarą ir duoti į skudurus ten esantiems velniams. Vistik išbandžius jį išaiškėjo, kad demonams į kailį duoti visiškai nelengva…
Žaidimo mechanika pernelyg nesužavės tuos, kurie nemėgsta kauliukų ir jų generuojamo nelabai pageidautino “atsitiktinumo faktoriaus”, tačiau šiame žaidime jis man asmeniškai patiko. Jame yra daug kauliukų ir daug atsitiktinumo, tačiau jis yra puikiai subalansuotas ir menkiausia klaida gali sukelti labai daug nepageidaujamų rezultatų ir likimas gali būti viškai nepalankus.
Trumpai apie esminius dalykus. Žaidimas pradedamas nuo scenarijaus išsirinkimo. Kiekviename scenarijuje yra nurodytos tam tikros sąlygos, kurios turi būti įvykdytos norint kuriai nors pusei (demonams arba žmonėms) laimėti. Nurodoma, kokie demonai ir žmonių kariai bus naudojami, kokius daiktus, “likimo dovanas” ir “pranašumo” kortas gauna žaidžiantysis už žmones, kokiu būdu sudaromas žemėlapis ir t.t. Žaidimą pradeda žmogus ir pirmasis jo veiksmas – nustatyti savo karių savybes pagal esamą situaciją. Žaidėjas ridena tiek kauliukų, kiek jis turi karių ir tuomet juos gali paskirstyti kiekvienam kariui po vieną. Kiekviena kauliuko reikšmė nustato, kurią savybių eilutę tuo metu karys naudos. Gal tuo metu reikia daugiau vaikščiojimo ir mažiau kovinės galios ar gynybos? O gal kaiptik pasiruošti gynybai ir būti atsargiam? O gal nepasiseks ir teks priskirti kauliuką vienai iš neaktyvių reikšmių? Jeigu karys buvo sužeistas po vienos ar kitos demonų atakos, jo kortelėje “išjungiamos” kurios nors savybių eilutės, ko pasekoje karys gali tik gintis, tačiau negali pajudėti ar pulti, nes yra elementariai per silpnas.
Tuomet prasideda žmogaus veiksmų fazė, kuomet jis gali aktyvuoti savo galias, pranašumus ir/ar perkelti karius į žaidimo lentą, tyrinėti kitus tunelius, pulti ar trauktis (beje – “likimo dovanas” galima naudoti taip pat tik esant priskirtai atitinkamai kauliuko reikšmei. Pavyzdžiui, jeigu jūsų likimo dovanai reikia turėti aktyvią 3 taškų savybių eilutę Atpirkėjo kortelėje, tuomet jūs turite priskirti būtent išridentą 3 vertės kaliuką. Aišku jeigu jis buvo išridentas. Kitaip ši galia negali būti naudojama). Vaikščiojant ir tyrinėjant galioja nemažai taisyklių, kurios nusako kiek viename langelyje telpa karių, ar gali palikti langelį jei ten yra priešininkas, ar gali ten atsirasti priešininkas, ar gali ten eiti, kas atsitinka jei ten specifinis laukelis ir t.t. Vienas iš didžiųjų pliusų šio žaidimo tas, kad kiekvienas scenarijus bus labai dažnai žaidžiamas, nes jis nebus kiekvieną kartą tas pats. Kodėl? Todėl, kad kiekvieną kartą žmogus ir tik žmogus gali tyrinėti kiekvieną ėjimą ir jis renkasi atveriamą įėjimą į tunelį nežiūrėdamas, o pastato jį ne kas kitas kaip demonas (kaip patogiau demonui, o ne žmogui. Nebent naudojamos pranašumo kortelės ar Atpirkėjo galios). Nėra labai malonu, kuomet į pačią pabaigą atsimušama į akligatvį, tačiau tai yra vienas iš netikėtumo faktorių, kuris man asmeniškai labai patiko (nors dėl to ir gavau į kailį).
Po žmonių ėjimų seka demono eilė, kuris savo veiksmus pradeda ridendamas 3 kauliukus ir priskirdamas juos atitinkamam likimui. Likimas nusako, kas dabar bus negerai žmonėms ir/arba gerai demonui. Betkokiu atveju žadėjui, atstovaujančiui Atpirkėjo komandą, nieko gero nenusimato. Kauliukų paskirstymas gali atnešti demonui tokias naudas kaip papildomi taškai, už kuriuos galima pirkti demonus ar Urvinius, galima padidinti savo karių galią, galima gauti Įvykių kortą, kuri demonams labai palengvins gyvenimą, galima netgi ignoruoti įvairias taisykles padedant karius kur tik pageidaujama ar netgi iškarto sužaloti žmonių karius.
Po likimo kauliukų ridenimo demonų žaidėjas patalpina savo karius žemėlapyje ir prasideda praktiškai identiški veiksmai kaip ir žmogaus atveju, tiesiog demonas NIEKADA negali tyrinėti kitų praėjimų.
Žaidžiau šį žaidimą dar tik kokius 3 kartus ir tai labiau tam, kad įsigilinti į tai, kokia eiga, taktika bei strategija vystoma. Iki tol mane kiek stebindavo tas paženklinimas, kad šis žaidimas yra “14+”. Po to nebestebino – jame nepažaisi kaip su eiliniu “euro” stiliaus žaidimu, nes kiekviena klaida ir kiekvienas neteisingas prendimas gali nulemti be galo daug žaidimo eigoje. Kiekvienas praleistas kirtis ar nelaiku panaudota ar nepanaudota galia, pranašumas ar kario talentas gali pakreipti viską link katastofos. Subalansuotas žaidimas labai gražiai.
Beje – dar vienas puikus aspektas tas, kad palaipsniui scenarijų bus galima parsisiųsti iš interento. Šiuo metu yra vienas scenarijus, kurio negalima skaityti žmonėms – tik demonams Reikės jį išmėginti.
Nors tai ir taktinis žaidimas dviems žmonėms, tačiau karinių žaidimų gerbėjams siūlyčiau pernelyg neįsigilinti į visokius aspektus kaip kad esančius didžiųjų miniatiūrų žaidimuose (aka regos laukai, nuotoliai ir t.t.). Kaip kad sako pats kūrėjas CROC’as – tai ne taktinis karinis žaidimas, tai stalo žaidimas. Skirtumas yra
[SinglePic not found] [SinglePic not found]
Metai: 2009
Kūrėjas: CROC
Leidėjas: Asmodee
Žaidėjų skaičius: 2 (1 vs 1)
Rekomenduojamas amžius: 14+ (vistik neabejotinai įveiktų ir jaunesni)
Kategorijos: Nuotykiai / Fantastika / Miniatiūros
Mechanika: Modulinė žaidimo lenta