Stalo žaidimas Cosmic Encounter

Posted by Administratorius on November 18, 2009
Cosmic Encounter

 

Žaidimas įtakojo tokių žaidimų kaip “Magic the Gathering” bei “Dune” pasirodymą.

Strateginio stalo žaidimo siužetas vystosi apvilktas mokslinės fantastikos žanru. Jį galima apibūdinti kaip blefo ir derybų žaidimą, mechanika nurodoma kaip “kintanti žaidėjų galia”, kuomet žaidimo eigoje priklausomai nuo įvairių aplinkybių žaidėjai gali prarasti savo įtakas ir galingumus ar atvirkščiai.

Daugiausiai 5 mažiausiai 3 žaidėjai atstovauja tam tikrai rasei, kuri pasižymi savotiškomis galiomis, vienokiu ar kitokiu būdu darančiomis įtaką jų situacijai žaidime.

Žaidimas itin dinamiškas ir socialinis, žaidėjai skatinami bendrauti, ginčytis, formuoti aliansus, sudarinėti sandorius, išduoti bei kartais veikti kartu siekiant pasiekti bendros naudos.

Kas dėžutėje?

  • Taisyklių knygutė.
  • 1 sūkurys.
  • 5 žaidėjų kolonijų žymekliai.
  • 1 hipererdvės vartai.
  • 25 žaidėjų planetos (5 kiekvienam žaidėjui).
  • 100 plastikinių laivų (20 kiekvienam žaidėjui).
  • 50 ateivių duomenų lapų
  • 20 likimo kortų.
  • 72 kosminių kortų.
  • 50 signalinių kortų.
  • 20 technologijų kortų.
  • 42 kosminiai žymekliai.
  • 7 Grudge rasėsžymekliai.
  • 1 Genezės planeta.
  • 1 Mėnulio pabūklo žymeklis.
  • 1 Promėtėjaus žymeklis.
  • 1 alternatyvus vagystės žymeklis
Turinys

Žaidimo eiga susidaro iš kelių etapų:

  1. Persigrupavimas.
  2. Likimas.
  3. Paleidimas.
  4. Aliansas.
  5. Planavimas.
  6. Atskleidimas.
  7. Sprendimas.

Persigrupavimas

Žaidimo eigoje nepasisekus susidūrimams prarasti laivai bus dedami į sūkurį. Kiekvieno susidūrimo pradžioje iš sūkurio atstatomas vienas puolamasis laivas ir pastatomas kurioje nors puolančiojo kolonijoje (arba namų planetoje). Neturint kolonijų, laivas statomas tiesiog į hipererdvės vartus.

Likimas

Šiuo etapo likimas nulemia, kuris žaidėjas bus puolamas – traukiama korta su žaidėjo spalva. Jeigu ištraukiama pačio puolėjo spalva, tuomet jis gali arba traukti toliau, kol ištrauks kito žaidėjo spalvą, arba pasirinkti išvalyti savo planetą nuo svetimos kolonijos. Galimos specialios likimo kortos, kuriose nurodoma, kas turi būti daroma.

Paleidimas

Puolėjas neria pro hipererdvės vartus ir pasirenka pageidaujamą planetą to žaidėjo, kurį nurodė likimas. Žaidėjas pasirinkęs nuo betkurios savo kolonijos nuo 1 iki 4 laivų pastato juos ant hipererdvės vartų plačiojo galo. Besiginantis negali perstatinėti savo laivų iš puolamos planetos. Planetoje esančios svetimų rasių kolonijos ignoruojamos. Besiginančios sistemos žaidėjo puolamoje planetoje laivų taip pat gali nebūti (gal jie buvo suinaikinti ankčiau?).

Aliansas

Šiame etape puolantysis ir besiginantysis prašo kitų žaidėjų paramos.

Pirmiausiai, puolėjas paskelbia, ką iš žaidėjų jis nori turėti kaip sąjungininkus. Puolėjas negali pakviesti besiginančiojo į aliansą. Pakviestieji dar kolkas turi nieko neatsakyti.

Toliau besiginantysis kviečia prisijungti prie jo. Jis gali kviesti visus, išskyrus puolėją, netgi tuos, kuriuos jau kvietė puolėjas.

Kuomet sąjungininkai pakviesti, tuomet mūšyje nedalyvaujantys žaidėjai, pradedant puolėjui iš kairės, paskelbia, ar jie priima pakvietimą ar ne. Žaidėjas gali susijungti tik su puolėju arba tik su gynėju. Arba gali būti neutralus ir nepasirinkti nė vienos pusės.

Žaidėjai, sutikę prisijungti prie puolėjo, pastato nuo 1 iki 4 savo laivų (paimtų nuo betkurių kolonijų) į hipererdvės vartus. Žaidėjas, susivienijęs su puolėju tampa puolėjo sąjungininku.

Jeigu žaidėjai susivienija su besiginančiuoju, tuomet jie pastato savo nuo 1 iki 4 laivų prie ginamos planetos (bet ne ant jos). Jie tampa besiginančiojo sąjungininkai.

Planavimas

Toliau puolėjas ir besiginantysis pasirenka susidūrimo kortą iš savo rankų ir padeda jas prieš save.

Atskleidimas

Puolėjas ir besiginantysis atverčia savo kortas ir nustatomas nugalėtojas.

Jeigu abu žaidėjai pasirinko atakuojančias kortas, tuomet jų reikšmė suomuojama su visais dalyvaujančiais laivais (besiginančiojo korta + jo sąjungininkų laivai + jo laivai ir t.t.).

Vienam pasirinkus derybų kortą, o kitam atakos – derybų kortą pasirinkęs žaidėjas iškarto pralaimi susidūrimą, tačiau kaip kompensaciją paima už kiekvieną savo sunaikintą laivą po vieną užverstą kortą iš puolėjo rankų.

Jeigu viena iš kortų yra “morfinė”, tuomet ji nukopijuoja priešininko kortą (žaidime tokia korta yra vienintelė).

Sprendimas

Šiame etape nustatomi susidūrimo efektai ir nuostoliai, prarasti laivai perkeliami į sūkurį, jei planeta kolonizuota – kolonizatorių laivai perkialiami į planetas ir t.t.

Neskaitant tam tikrų smulkių bet svarbių tiek esminių tiek ir papildomų taisyklių – tai viskas. Visa žaidimo eiga yra paremta gausia kalba ir derybomis su kitais žaidėjais. manau šį žaidimą labai smagiai išmėginsime klube.

cosmic_encounter_fantasy_flight_games_chosen

P.S.

Žaidimo “naujumas” – sąlyginis, nes pirmoji jo versija pasirodė dar 1977 m. Septinto dešimtmečio viduryje jis būtų buvęs publikuotas” Parkers Brothers” kompanijos, tačiau taip neatsitikus, šio žaidimo kūrėjai įsteigė savo kompaniją – “Eon Games” ir publikavo šį žaidimą. Iki šių dienų žaidimas buvo perleistas ne vieną kartą, ir įvairiomis variacijomis:

1986 m. “West End Games” (JAV) bei “Games Workshop” (D. Britanija);

1991 m. – 1995 m.  ”Mayfair Games” – pilna versija, papildymas bei supaprastinta versija;

2000 m. “Avalon Hill” (Priklausantys “Hasbro” divizijai) – supaprastinta versija;

2003 m. dizaineris Pėteris Olotka su partneriai sukūrė naują versiją “Cosmic Encounter Online”, kuris gali būti žaidžiamas per tinklą;

2008 m. “Fantasy Flight Games” – pilna žaidimo versija, kurią mes ir turime;

2009-2010 m. planuojamas “Fantasy Flight Games” papildymas šiam žaidimui.

  • Dizaineriai: Bill Eberle, Jack Kittredge, Peter Olotka ir Bill Norton
  • Leidėjas: Fantasy Flight Games
  • Leidimo metai: 2008
  • Žaidėjų skaičius: 3-5 (geriausia 4-5)
  • Prelimenari trukmė: 60 min.
  • Rekomenduojamas amžius: nenurodyta (žaidėjai rekomenduoja 10+ )
  • Kalbos svarba: Išplėstas teksto vartojimas – būtini pokalbiai, norint žaisti.
  • Kategorijos: blefas / mokslinė fantastika
  • Mechanika: kintanti žaidėjų galia


 

Dalinkitės džiaugsmu:
  • Print
  • PDF
  • MySpace
  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • Google Bookmarks

Tags:

Comments (2)

  • Žaidimas vistik nėra iš paprastųjų, kuomet kalba eina apie pradines taisyklių aiškinimosi minutes ;] Reikia dar daug ką išmokti…

  • Čia turėtų būti kažkas itin naujo pas mus. Gal kas turi tokį žaidimą kaip “Diplomacy” ? Daug kas lygina šį žaidimą su cosmic Encounter, tačiau kaip išaiškėja tie lygintojai nebūna žaidę nei vieno nei kito ;]

You must be logged in to post a comment.

Powered by Wordpress and Stripes Theme Entries (RSS) | Comments (RSS)