Madeira (2013)
Parašytas: 2014 Sau 04 19:46
Kol kas Madeira pasirodė labiausiai džiovinantis smegenis mano bandytas 2013 m. žaidimas.
Portugalams Madeiros atradimas buvo pirmasis žingsnis į didžiąją kolonijinę ekspansiją. Žaidime gana sėkmingai atspindimi karaliaus lūkėsčiai žaidėjams: išsilaikyti save, prekiauti, statyti miestus, siųsti pinigus į tėvynę ir t.t.
Kiekvienas žaidėjas gauna taškus už skirtingus tikslus, kuriuos vykdo ir jei nori gauti specifinį tikslą, tenka konkuruoti.
Žaidžiami 5 raundai, po kurių vyksta taškų rinkimas arba pokyčiai saloje (javų laukai virsta cukraus plantacijomis, cukraus plantacijos virsta vynuogynais). Pinigai uždirbami išsiunčiant prekes į Portugaliją, arba eksportuojant vyną į Azorus, Indiją ir Braziliją. Laivai šiame žaidime yra, tačiau jie veikia kaip darbininkai gabenant prekes. Įvykdę kontraktus jie gali būti panaudoti kitiems tikslams, tačiau už laivų priežiūrą mokama mediena (darbininkai maitinami duona).
Yra galimybių ir papiratauti, kas gali pasunkinti situaciją kitiems žaidėjams. Piratauja čia visi. Neprižiūrėjai laivo, gauni "piratų" (laivų įgulos pačios pasirūpino mediena). Neišmaitinai darbininkų, - vėl gavai "piratų" (susirado chebra maisto patys iš kažkur). Žaidimo gale daugiausiai piratų žymeklių turintys žaidėjai gauna reikšmingo minuso.
Pačią žaidimo sistemą trumpai apibūdinti gana sudėtinga, iš esmės - darbadėjinis žaidimas, kuriame veismų laisvę riboja įtaka regionuose, kurią atspindi kas raundą paridenti kauliukų rinkiniai. Jei nepatinka, gali kauliuko įtaką padidinti padalindamas duonos varguoliams.
Taigi, ką turim:
1. žemėlapis su regionais ir trys miestai, kuriuose statomi darbininkai. Jie generuoja resursus tik tuo atveju, jei žaidėjas pasirenka specifinį veiksmą mieste arba laukuose;
2. migruojantys personažai, kurie "susiriša" su tam tikrais regiono veiksmais, juda kiekvieną raundą (juos gali priversti tau pagelbėti papirataujant);
3. miestų statyba, kurios metu gaunama gildijų parama (specialūs gildijų bonusai). Statant miestus, juose telpa daugiau darbininkų;
4. neblogai atspindėta medienos problema. Pradžioje medienos gauti nėra sunku (saloje buvo daug miškų), tačiau kuo toliau, tuo brangiau mediena kainuoja ir jos ištekliai mažėja (o jos rekia daugiau, ypač - laivų priežiūrai);
5. įdomi įtakos kauliukų pasirinkimo sistema, kuri tuo pačiu gali "atnaujinti" panaudotus gildijų bonusus bei nulemia žaidėjų ėjimų eilę IR leidžia pasirinkti sekantį karaliaus keliamą tikslą. Pasirenkant kauliukų rinkinį, realiai renkiesi 4 dalykus iš karto;
5. Prekyba ir gamyba ir t.t.
Taigi, jei atrodo, kad žaidimas skamba nelengvai, tai taip ir yra, + viskas ant lentos yra matoma nuo pirmojo ėjimo - visi personažai, visos gildijos, visos karaliaus malonės ir jo keliami tikslai. Deja, aiškinant taisykles negali pasakyti: "kai atsivers korta, tuomet ir paaiškinsiu".
Pirma sužaista partija padėjo suprasti kas ir kaip, pajausti žaidimo dinamiką, bet buvo panaši į rimtą darbą
Būtinai noriu pakartoti, kad susivokti, ar šio žaidimo malonumas atitinka į jį investuojamą laiką. Kai taisyklės jau bus aiškios, tikiuosi sklandesnės partijos ir mažiau žioplų klaidų (kartais tiesiog nesugebi pamatyti sau labiausiai tinkamo veiksmų derinio ir pastebi jį kai jau visi darbininkai išstatyti).
Po tokių rezervuotų komentarų rašau šiam žaidimui 8,2 (kitaip tariant - solidus 8).
Įdomu, ar tie, kurie žaidėt, norėsit kartot? Gal bus naujų savanorių stoti į Ateities partiją?
Portugalams Madeiros atradimas buvo pirmasis žingsnis į didžiąją kolonijinę ekspansiją. Žaidime gana sėkmingai atspindimi karaliaus lūkėsčiai žaidėjams: išsilaikyti save, prekiauti, statyti miestus, siųsti pinigus į tėvynę ir t.t.
Kiekvienas žaidėjas gauna taškus už skirtingus tikslus, kuriuos vykdo ir jei nori gauti specifinį tikslą, tenka konkuruoti.
Žaidžiami 5 raundai, po kurių vyksta taškų rinkimas arba pokyčiai saloje (javų laukai virsta cukraus plantacijomis, cukraus plantacijos virsta vynuogynais). Pinigai uždirbami išsiunčiant prekes į Portugaliją, arba eksportuojant vyną į Azorus, Indiją ir Braziliją. Laivai šiame žaidime yra, tačiau jie veikia kaip darbininkai gabenant prekes. Įvykdę kontraktus jie gali būti panaudoti kitiems tikslams, tačiau už laivų priežiūrą mokama mediena (darbininkai maitinami duona).
Yra galimybių ir papiratauti, kas gali pasunkinti situaciją kitiems žaidėjams. Piratauja čia visi. Neprižiūrėjai laivo, gauni "piratų" (laivų įgulos pačios pasirūpino mediena). Neišmaitinai darbininkų, - vėl gavai "piratų" (susirado chebra maisto patys iš kažkur). Žaidimo gale daugiausiai piratų žymeklių turintys žaidėjai gauna reikšmingo minuso.
Pačią žaidimo sistemą trumpai apibūdinti gana sudėtinga, iš esmės - darbadėjinis žaidimas, kuriame veismų laisvę riboja įtaka regionuose, kurią atspindi kas raundą paridenti kauliukų rinkiniai. Jei nepatinka, gali kauliuko įtaką padidinti padalindamas duonos varguoliams.
Taigi, ką turim:
1. žemėlapis su regionais ir trys miestai, kuriuose statomi darbininkai. Jie generuoja resursus tik tuo atveju, jei žaidėjas pasirenka specifinį veiksmą mieste arba laukuose;
2. migruojantys personažai, kurie "susiriša" su tam tikrais regiono veiksmais, juda kiekvieną raundą (juos gali priversti tau pagelbėti papirataujant);
3. miestų statyba, kurios metu gaunama gildijų parama (specialūs gildijų bonusai). Statant miestus, juose telpa daugiau darbininkų;
4. neblogai atspindėta medienos problema. Pradžioje medienos gauti nėra sunku (saloje buvo daug miškų), tačiau kuo toliau, tuo brangiau mediena kainuoja ir jos ištekliai mažėja (o jos rekia daugiau, ypač - laivų priežiūrai);
5. įdomi įtakos kauliukų pasirinkimo sistema, kuri tuo pačiu gali "atnaujinti" panaudotus gildijų bonusus bei nulemia žaidėjų ėjimų eilę IR leidžia pasirinkti sekantį karaliaus keliamą tikslą. Pasirenkant kauliukų rinkinį, realiai renkiesi 4 dalykus iš karto;
5. Prekyba ir gamyba ir t.t.
Taigi, jei atrodo, kad žaidimas skamba nelengvai, tai taip ir yra, + viskas ant lentos yra matoma nuo pirmojo ėjimo - visi personažai, visos gildijos, visos karaliaus malonės ir jo keliami tikslai. Deja, aiškinant taisykles negali pasakyti: "kai atsivers korta, tuomet ir paaiškinsiu".
Pirma sužaista partija padėjo suprasti kas ir kaip, pajausti žaidimo dinamiką, bet buvo panaši į rimtą darbą
Būtinai noriu pakartoti, kad susivokti, ar šio žaidimo malonumas atitinka į jį investuojamą laiką. Kai taisyklės jau bus aiškios, tikiuosi sklandesnės partijos ir mažiau žioplų klaidų (kartais tiesiog nesugebi pamatyti sau labiausiai tinkamo veiksmų derinio ir pastebi jį kai jau visi darbininkai išstatyti).
Po tokių rezervuotų komentarų rašau šiam žaidimui 8,2 (kitaip tariant - solidus 8).
Įdomu, ar tie, kurie žaidėt, norėsit kartot? Gal bus naujų savanorių stoti į Ateities partiją?