taigi penkiese išbanėm šį monstriuką (Linas, Mindaugas, Paulius, Rimvydas ir Tomas). Akivaizdu, kad šis žaidimas tiesiog pasmerktas lyginimui su Eclipse, tad nelaužykim tradicijų
Taisyklės
Nepaisant to kad pirmas aiškinimas užtruko 2 valandas, taisyklės yra paprastos kaip tokio kalibro žaidimui. Naujam žaidėjui pilnai galima išaiškinti per 10min bei 5min supažint su technologijų lentele. Lyginant su Eclipse, taisyklės kur kas intuityvesnės, be dirbitinų išmąstymų. Pvz visos technologijos yra prieinamos iškart, tik mokėk kainą. Tradiciškai kaina pinga vystant panašios grupės technologijas. Lėktuvų dalims neužtenka išvystyt technologijos, reikia susimokėti ir už pačias dalis. Lėktuvų sužeidimai nedingsta stebuklingai po raundo - taisymas užtrunka. Mūšiai labiau realistiški - vienu metu kaunasi visų žaidėjų visi lėktuvai esantys vienoje planetoje, nėra visokių pirmiau šitie, paskui anie, iniciatyvų ir pan.
Žemėlapis
Čia galbūt vienas didžiausų pliusų lyginant su Eclipse. Setupo metu išdėstomos žaidėjų namų planetos, tarpai užpildomi apverstais planetų hexais ir pasipriešinimo laivais pagal tam tikrą schemą atitinkamam žaidėjų skaičių. Didelis pliusas, kad žemėlapio forma fiksuota ir nemigruoja chaotiškai į kurį nors stalo kraštą. Tiesa nėra tokio veiksmo kaip explore, viskas realistiškiau - nuskrendi su lėktuvu į planetą ir išlaipini savo populiaciją.
Komponentai
Na čia galbūt silpnoji vieta, komponentų labai daug, startinis setupas ir surinkimas po žaidimo užtrunka ilgai, gal kažkiek ilgiau nei Eclipse. Mums 5 žadėjų setupas nuklojo visą didelį stalą. Geras komponentų organaizeris turėtų labai ir labai palengvinti gyvenimą. Pačių komponentų kokybė prastesnė nei Eclipse, nors plasmasiniai lėktuvėliai kur kas mielesni ir jų yra mažiau: 4 rūšys x 2 lėktuvai. Kauliukai vieni mieliausių kokius teko čiupinėti. Didelis pliusas 6 skirtingos žaidėjų komponentų spalvos kurios yra aiškios, be jokių atspalvių
Mechanikos
Eclipse pasižymi eile naujų unikalių mechanikų. Exoduse viskas tradiciškiau. Gan įdomus veiksmų pasirinkimas su Reaction faze, kai gali vykdyti veiksmą nurodytą kitų žadėjų pasirinktos veiksmo kortos apačioje. Taip pat įdomi politinė fazė su balsavimais.
Pergalės taškai
gaunami už nukautus kitų žaidėjų laivus. Gale žaidimo už nukautų pasipriešinimo laivų kortas, populiacijos dominavimą planetose, už planetų skaičių su žaidėjo laivais, 3VP už pirmo žaidėjo kortą, 1VP už antro žaidėjo kortą, 3VP už laivų buvimą centriniam hexe. Panašu į Eclipse.
Išvados
Eclipse daug euforijos pasaulyje sukėlęs žaidimas, turintis kur kas daugiau chromo, ir į kurį buvo investuota kur kas daugiau visomis prasmėmis. Exodus savo ruožtu mažo biudžeto ir mažai kam žinomas, nepaisant to turintis eilę pliusų - tai paprastumas, taisyklių intuityvumas, mažiau chaoso, daugiau kontrolės. Žaidimo trukmė panaši. Žodžiu kiekvienam pagal skonį.
Pirma partija
deja dėl užtrukusio starto, Linui teko palikti žaidimą jo viduryje. Rimvydui dar po kelių roundų. Natūralu kad 5 žaidėjų žemėlapyje erdvės buvo tiek jog beveik nekilo jokios konkurencijos, o juk šis žaidimas pagal aprašymus pasižymi nuožmiais mūšiais. Belieka konstatuoti, kad bandymas buvo ganėtinai prisvilęs ir mes toli gražu nepamatėme šio žaidimo potencialo. Del konkurencijos nebuvimo ir neteisingai suprastų taisyklių mes neišbandėm labai svarbios žaidimo dalies, mąsinio naikinimo ginklų, kuriems yra skirta net atskira fazė. Po partijos žaidimą įvertinau 8, tačiau visiškai aišku, kad peržaidus vertinimas tik kils
Artimiausi planai
Yra didelis noras sužaisti 2-3jų žaidėjų partiją klube. Pagal setupą matosi kad vienam žaidėjui skiriama 1 namų planeta, 3 planetos su I, II, III lygio pasipriešinimo (Resistance) laivais ir dar 2 planetos be laivų. Tai kaip tik ta ribota erdvė kurioje ir turi vykti visas veiksmas su gausybe kovų, išsilaipinimų bei WMD atakų (weapon mass destruction). 2jų žaidejų partija turėtų isipaišyti į 1.5-2 valandas su mažiau komponentų ant stalo ir mažiau AP.
Taisyklių patikslinimai
1. Žaidžiant Reaction žaidėjas nuima populiacijos kubelius nuo namų planetos ir deda ant Reaction kortos. Tokiu budu kitas žaidėjas jau negali žaisti užimtos Reaction kortos
2. WMD raketos ne vienkartinės! Reikia įsivaizduoti tai kaip konkrečioje planetoje instaliuotą raketų paleidimo įrenginį, kurį dominuojantis žadėjas gali paleisti kiekvieną roundą per WMD fazę
3. Gale žaidimo dominuojantys žadėjai planetoje dalijasi taškus (pvz keturi žaidėjai 1VP/4=0.25VP)
4. Laivų mūšyje tarp žaidėjų pergalės taškus gauna tik išlikęs žaidėjas už visus nukautus laivus tame mūšyje (išskyrus savo) ir nesvarbu kas tuos laivus nukovė, nes visi žaidėjai kaunasi viename mūšyje. Kaip sakant, levonai negauna jokių taškų nors ir narsiai kovėsi
5. Kaip žinia, rounde užkariavimo fazė vyksta du kartus (arba tris su bonus judėjimo veiksmu). Pasipriešinimo kortas galima įžaisti tarpuose tarp šių fazių, lygiai kaip ir sukeisti laivų dalis!