Puslapis 11

Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 05 14:39
tms
http://boardgamegeek.com/boardgame/91080/andean-abyss

Labai realu, kad "2 savaites su..." daugtaskis bus pakeistas zodziu "karais", tad intensyviai studijuoju Andean Abyss taisykles, kurios pakankamai nesudetingos ir labai lengvai skaitosi.

Trumpai: zaidimas asimetrinis skirtas 4 zaidejams - susigrumia Kolumbijos Vyriausybe (kariuomene ir policija) ir 3 sukileliu frakcijos: marksistai FARC, desinysis paramilitary sparnas AUC ir narkotiku karteliai.

Arturas ir kiti besidomintys galetu painvestuot savo laiko taip pat. Taisykles galima parsisiusti

Re: Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 09 02:51
tms
Būsimus žaidėjus galiu maloniai nuteikt pasakydamas, kad taisyklių studijos užtruko apie 15 valandų, su playtestingu ir ilgom video peržiūrom. Procesas labai priminė tą jausmą kai universitete ruošiausi aukštosios matematikos egzaminui :) nors kol kas išmokta tik kokiam 8netui, tad per pirmą partiją teks naudotis "šperomis". Taisyklių nėra labai daug, tačiau jas reikia susidėliot į teisingus stalčiukus, kad suprast visumą, o tai labai nelengva užduotis.

Žaidime pristatyta keletą naujų dalykų, visų pirma 4 asinchroninės žaidėjų frakcijos, kiekviena su savom veiksmų taisyklėm ir pergalės sąlyga. Gali žaisti nuo 1 iki 4 žaidėjų. Vienas žaidėjas visuomet žaidžia už vyriausybę (mėlyna Government), kuri valdo karius ir policijos pajėgas. Kiti žaidėjai pasirinktinai už komunistinius partizanus (raudoni FARC), kurie atstovauja agresyvia Kolumbijos opoziciją vykdančia teroristinius aktus, žmonių grobimo ir pan. Kitas už dešinįjį partizanų sparną (geltoni AUC), finansuojamą Kolumbijos turtuolių, taip pat užsiimančių teroristine veikla, organizuojančių pasalas, tačiau ne tokia agresyvūs ir dažnai kovoja išvien su Vyriausybe prieš bendrą priešą - FARC. Paskutinė frakcija - narkotikų karteliai (žali), kurios startegija per daug neišsišokti, nieko nepjauti (nors visi turi tokią galimybę), o statyti mobilias bazes džiunglėse, gaminti narkotikus, virint pinigus, papirkinėti kitų frakcijų vienetus taip juos neutralizuojant. Kaip supratot frakcijos tarpusavyje gali sudaryti sandėrius ir netgi laisvai perleisti resursus viena kitai. Derybos neprivalomos, tačiau priduoda žaidimui papildomo gylio ir žavesio. Esant mažiau nei 4 žaidėjams už atitinkamas frakcijas gali žaisti robotai arba žmogus už kelias frakcijas. Didelis pliusas, kad robotą galima užkaisti bet kada jei pvz kažkuriam žaidėjui paskambina žmona (arba vyras) ir pasako kiek valandų :)

Kita naujovė - geniali kortų mechanika. Žaidimą veda (driving) įvykių kortų kaladė. Kortos nebūna žaidėjų rankose. Papraščiausiai atverčiama kaladės korta iš eilės. Kortos viršuje nurodyta 4 frakcijų iniciatyvos eiliškumas. Tik dvi frakcijos atlieka veiksmus. Pirma frakcija gali apriboti antros frakcijos veiksmus pagal tam tikrą lentelę. Po veiksmų abi frakcijos eina pailsėti, ir praleidžia sekančią įžaidžiamą kortą. Kadangi visuomet yra atverstos dvi kortos (busima korta taip pat), žaidėjas gali daug pristrateguot kaip sužaisti ar pasuoti, kad dalyvautų žaidžiant sekančią kortą, bei numatyti kitų žaidėjų veiksmus.

Pirmąją partiją žaisim sutrumpintą versiją su 3 propogandos kortom. Teks sužaist viso ~40 kortų. Šiam kartui tiek. Pridedu vaizdą po pirmojo playtesto:

Re: Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 09 07:57
AndriusLT
Dėkui, Tomai, už intro.
Bandau ir aš žiūrėti video seriją (peržiūrėjau 7 iš 8 dalių), kad būtų lengviau susigaudyti. Nors to tikrai neužtenka viską normaliai suprasti.

Re: Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 09 10:17
Linas
zaidimas turetu buti idomus, vien ta taisykle, kad kiekvienas zaidejas turi skitinga kelia i pergale.

Re: Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 09 13:55
tms
perskaicius taisykles tas video ziurisi labai sklandziai. Tik daliu yra ne 8ios, o 13 :) Beje, Linai, paziurek bent kelis pirmus video, ten labai geras ivadas.

Re: Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 09 18:02
Artūras
Įveikiau ir aš taisykles, susigaudžiau ir be video - labai padėjo kelerių metų patirtis draugaujant su GMT. Pasirodo, kad šio leidėjo žaidimų turiu bene daugiausiai - 20. Taigi mechanika nėra labai sudėtinga, kaip minėjo Tomas, tik problema bus ta,kad dėl asimetrijos žaidėjai ne iš karto susigaudys ką turi daryti. Todėl labai sveika būtų prieš žaidžiant pasidomėti apie frakcijas ir jų galimybes. Taisyklėse ir playbooke parašyta pakankamai. Ilgiausia užtruks (jau nujaučiu iš patirties) kiekvienos naujai atverstos kortos įsivertinimas ir nusprendimas žaisti ją kaip veiksmą ar įvykį.
Dėl įdomumo - kaip įsigyvensi į savo frakciją. Pvz., AUC ne tokie geručiai kaip rašo Tomas, jie atsakingi už 80 % visų politinių žmogžudysčių Kolumbijoje ir kontroliuoja didžiąją dalį kokaino prekybos. Šią paramilitarinę organizaciją sukūrė CŽV šaltojo karo metais kaip atsvarą SSSR remiamiems čiagevaroms FARC. Šaltajam karui pasibaigus, jie nusirovė nuo pavadžių ir kapojasi iki šiol, bet reikia lėšų, tai ir vieni ir kiti pamelžia narkokartelius, o vyriausybė nė su vienu nesusitvarko iki šiol.

Re: Andean Abyss (2012)

StandartinėParašytas: 2012 Spa 09 22:50
tms
ačiū už patikslinimus. Kolumbijos elitinės pajėgos...

Paveikslėlis