Colossal Arena – mini apžvalga ir lietuviškos taisyklės
Tai daugiau naujo žaidimo klube taisyklių vertimas, nei kažkokia apžvalga. Taisyklės verstos tiesiogiai iš originalios dėžutėje esančios taisyklių knygutės, kuri yra tik 12 puslapių. Taisyklės nesudėtingos, žaidimo procesas taip pat elementarus, sąlyginai nedidelis kenkimo vienas kitam elementas, nes yra tik 14 kortelių (teisėjų ir žiūrovų), kurios gali kiek labiau apkartinti gyvenimą. Tačiau kita vertus žvelgiant į netolimų raundų ateitį savo gali padaryti slaptas statymas bei gebėjimas jį atskleisti iš šalies (apie tai smulkiau pasiskaitysite). Pastarasis elementas yra ganėtinai reikšmingas žaidimo elementas, nes įveda tokį dalyką kaip blefas. Žinoma čia priklauso nuo žaidėjų, kurie gali žaisti tik kad žaisti arba žaisti ir nieko nesuprasti, nors mano, kad supranta. Bus matyti po bent jau keliolikos sužaistų partijų. Be to – kiekvieno raundo metu eliminuojama viena būtybė, kurią eliminavus galima smagiai pagadinti reikalą kamnors, kas už ją yra pastatęs savo žetoną. Perpratus žaidimo strategiją gali vystytis ganėtinai smagios konfrontacijos tarpusavyje.
Patys žaidimo kompinentai, kaip matysite, ganėtinai neblogai apipavidalinti. Iš meniškos pusės aš pats vertinčiau jas vidutiniškai, tačiau tikrai ne prastai. Galų gale čia ne miniatiūrų žaidimas ir ne kolekcinės kortos. Kiek aukštesnė kaina gali būti todėl, kad šio žaidimo kortos plastikinės, kas yra labai malonu žinant, kad jos taip greit nesusidėvės ir nesupliš, nesusilankstys ar nesudrėks aplietos kokia nors kava. Statymo žetonai yra visiškai tokie patys kaip ir Citadelėse, tik skirtingų spalvų. Jie gal kiek per maži, tačiau tai nė kiek ne problema. Vėliau pamėgisniu pritaikyti pokerio žetonus ;]
Išvertus taisykles ir kelis kart pasigilinus į žaidimo esmę jis atrodo ganėtinai smagus ir nesudėtingas žaidimas, kurį drįsčiau mūsų klube tapatinti prie tokių žaidimų kaip Iliad, Citadels, Bang!. Lyginu pagal tai, koks jų sudėtingumo lygis, tačiau be abejo – tai visiškai skirtingi žaidimai.
——– TAISYKLĖS ——–
ĮŽANGA
Sveiki atvykę į Kolosalią Areną! Šiandien jūsų pramogai penkių raundų turnyre kausis aštuonios įnirtingos būtybės. Jūs atkeliavote į šią areną, kad statytumėte savo sunkiai uždirbtus auksinius už gladiatorius tikėdamiesi, kad sėkmė jūsų neaplenks. Statykite kuo anksčiau ir kuo daugiau, remkite savo mėgstamą kovotoją, nes statomos sumos tampa vis mažiau ir mažiau vertos eliminavus kiekvieną iš jų. Galiausiai išliks tik trys būtybės… ar jos bus tos, kurias rėmėte?
ŽAIDIMO TIKSLAS
Laimėkite kuo daugiau aukso statydami už būtybes, kurios nugalės turnyre. Kuo anksčiau pastatoma suma, tuo didesnė jos vertė. Tačiau būkite atsargūs, nes daug statant už vieną būtybe kils grėsmė, kad kitas varžovas ją eliminuos. Žaidimo pabaigoje žaidėjas, kurio pastatytos sumos vertos daugiausiai auksinių, paskelbiamas nugalėtoju.
ŽAIDIMO KOMPONENTAI
- Būtybių kortos: Šios 12 kortų raudonomis nugarėlėmis yra būtybės, kurios kausis turnyre. Kiekviena būtybė turi specialų sugebėjimą, kuris yra aktyvuojamas bet kokiu metu jo rėmėjui (paaiškinta toliau) panaudojus ją atitinkančią kovos kortą.
- Kovos kortos: Šios 132 kortos mėlynomis nugarėlėmis yra kovos tarp būtybių. Kiekviena iš 12 būtybių turi 11-os kovos kortų rinkinį, sunumeruotą nuo 0 iki 10. Numeris kortoje yra jos galingumas.
- Žiūrovo kortos: Šios 11 kortų mėlynomis nugarėlėmis yra pamišę žiūrovai, kurie įsiveržia į areną, kad kovotų už savo mėgiamą būtybę. Jų galingumas yra nuo 0 iki 10, kaip ir kovos kortų, ir jos panaikina specialią galią tos būtybės, ant kurios ji yra žaidžiama (paaiškinta toliau).
- Teisėjų kortos: Šios 3 kortos mėlynomis nugarėlėmis yra teisėjų kortos. Jos atlieka tam tikras funkcijas žaidime, kurios bus paaiškintos toliau.
- Statymo žetonai: Šie 25 apvalios formos plastikiniai žetonai (5 spalvų po 5) naudojami statymui už būtybes, besikaunančias turnyre. Kuo anksčiau pastatoma, tuo daugiau pastatymas yra vertas, jei toji būtybė išliko iki turnyro pabaigos.
ŽAIDIMO PARUOŠIMAS
- Kiekvienas žaidėjas pasirenka spalvą (raudona, žalia, mėlyna, geltona arba balta) ir gauna atitinkamos spalvos statymo žetonus.
- Išrenkamos 8 iš 12 būtybių kortos, kurios bus naudojamos turnyre (išrenkama žaidėjų bendru sutarimu arba atsitiktinai). Likusios 4 būtybių kortos ir jas atitinkančios kovos kortos pašalinamos iš žaidimo ir naudojamos nebus.
- 8 atrinktos būtybės padedamos atverstos vienoje eilėje viena šalia kitos. Eiliškumas nesvarbus.
- Likusios kortos mėlynomis nugarėlėmis (kovos, žiūrovų ir teisėjų) išmaišomos kartu – suformuojama traukimo kaladė. Iš šios kaladės kiekvienam žaidėjui padalinama po 8 užverstas kortas, kurios sudarys žaidėjo “rankas”. Žaidėjas gali žiūrėti, ką turi rankose. Likusios kortos kaldėje padedamos užverstos šalia atverstų būtybių kortų.
- Atsitiktinai išrinkite pradedantyjį žaidėją.
ŽAIDIMO SUVESTINĖ
Žaidimo raundai
Žaidimas suskirstytas į 5 raundus. Kiekvienas raundas susideda iš kiekvieno žaidėjo vieno ar daugiau ėjimų. Raundo pradžioje žaidimas prasideda nuo pradedančiojo žaidėjo. Po to ėjimas pereina kitam žaidėjui pagal laikrodžio rodyklę. Kiekvieno raundo pabaigoje iš turnyro eliminuojama viena būtybė.
Kortų naudojimas
Kiekviename raunde žaidėjų ėjimo metu kovos kortos dedamos po jas atitinkančios būtybės korta. Šios kortos suformuoja eilę, vadinamą kovos eile. Jeigu tame raunde po atitinkamos būtybės korta jau yra padėta kovos korta, tuomet naujos kortos dedamos ant anksčiau padėtų. Viršuje esanti korta nurodo būtybės tuometinę kovos galią.
Eliminavimo patikrinimas
Jeigu žaidėjų ėjimo pabaigoje einamojo raundo kovos eilėje visos būtybės turi priskirtas kovos ar žiūrovų kortas, ir jeigu yra būtybė su vienintele žemiausia kovos galia, tuomet ši būtybė yra eliminuojama.
Jeigu būtybė yra eliminuojama, tuomet jos kortelė yra užverčiama. Tuomet pradedamas naujas raundas ir formuojama sekanti kovos eilė žemiau ankstesnės. Žaidimo pabaigoje iš viso bus 6 kortų eilės (pirmoji būtybių eilė ir po vieną kovos eilę kiekvienam raundui. Toliau bus pateikta informacija, kaip gali atrodyti žaidimo išdėliojimas jo pabaigoje).
Statymo vetės
Kiekvienas žaidėjas turi 5 statymus, kuriuos jis gali naudoti žaidimo eigoje. Jie yra pateikti kaip jo 5 statymo žetonai. Žaidimo pabaigoje statymas atsiperka, jeigu jis yra pastatytas už būtybę, kuri išliko per visus 5 raundus. Kiekvienas statymas žaidimo eigoje atsiperka atitinkama suma, atsižvelgiant į tai, kada jis buvo pastatytas. Pavyzdys:
Kuriame raunde pastatyta | Statymo vertė |
1 (kovoja 8 būtybės) | 4 auksiniai |
2 (kovoja 7 būtybės) | 3 auksiniai |
3 (kovoja 6 būtybės) | 2 auksiniai |
4 (kovoja 5 būtybės) | 1 auksinis |
5 (kovoja 4 būtybės) | 0 auksinių |
Be to, kiekvienas žaidėjas turi teisę statyti slaptai primąjame raunde, ir toks statymas yra vertas 5 auksinių, jeigu jis žaidimo pabaigoje atsiperka. Slaptas statymas bus paaiškintas toliau.
Rėmėjas
Būtybės rėmėjas laikomas tas, kuris pastatė daugiausiai (skaičiuojant pagal statymo vertę) už atitinkamą būtybę.
Jeigu keli žaidėjai statė tiek pat už tą pačią būtybę, tuomet nė vienas iš jų nesiskaito kaip rėmėjas.
Slapti statymai nesiskaičiuoja prie statymo vertės aiškinantis kas rėmėjas, nebent slaptas statymas yra atskleidžiamas. Slaptas statymas ir jo atskleidimas paaiškinami toliau.
Žaidimo eiga
Kiekvieno žaidėjo ėjimas susideda iš keturių fazių:
Fazė 1: Statymas
Fazė 2: Kortos naudojimas
Fazė 3: Kortų išmetimas ir traukimas
Fazė 4: Būtybės eliminavimo patikrinimas
SVARBU: Jeigu jūs atlikote slaptą statymą, tuomet praleidžiate Fazę 2.
Fazė 1: Statymas
- Atliekamas normalus statymas: Statymo žetonas padedamas po būtybės korta (jos kortų stulpelyje) virš einamojo raundo kovos kortos (kovos kortų eilės ir jeigu ten dar nėra jokio statymo žetono).
ARBA
- Atliekamas slaptas statymas: Statymas vyksta išsirenkant pageidaujamos būtybės kortą iš rankos ir padedant ją užverstą prieš save, ant jos taip pat padedamas ir statymo žetonas. Slaptai statyti galima tik pirmąjame raunde. Eliminavus būtybe jokie tolimesni slapti statymai nebegalimi.
ARBA
- Atskleidžiamas slaptas statymas: Atskleidžiama būtybė, už kurią jūs statėte savo žetoną slapto statymo metu, tokiu būdu teoriškai tampant jo rėmėju.
ARBA
- Ėjimo praleidimas: Šios fazės metu niekas nedaroma.
Atliekamas normalus statymas
Statant už pageidaujamą būtybę žetonas dedamas po tos būtybės korta (jos stulpelyje) virš einamojo raundo kovos kortos (kovos kortų eilės). Statyti už eliminuotą būtybę negalima. Atminkite, kad jūsų statymo vertė priklauso nuo to, kuriame raunde statymas vyksta. Taip pat tame pačiame raunde negalima statyti keliems žaidėjams už tą pačią būtybę. Pavyzdžiui, jeigu kitas žaidėjas šiame raunde jau pastatė už Kiklopą, tuomet jūs šiuo metu jau nebegalite už jį statyti.
Atliekamas slaptas statymas
Slaptam statymui pasirinkite pageidaujamos būtybės kortą iš turimų rankose. Padėkite ją užverstą prieš save, tuomet padėkite ant jos savo statymo žetoną. Pavyzdžiui, jeigu jūs turite rankose Mago kortą bet kokios kovos galios, tuomet jūs galite padėti ją užverstą prieš save su statymo žetonu ant jos, tokiu būdu atliekant slaptą statymą už Magą. Kovos korta naudojama tik kaip indikatorius už kurią būtybę statote ir vėliau atskleidus slaptą statymą ji išmetama į išmestų kortų krūvelę. Jeigu slaptas statymas atskleidžiamas žaidimo pabaigoje ir būtybė, už kurią buvo statyta yra išlikusi, tuomet šis statymas vertas 5 auksinių.
Atminkite šiuos apribojimus, susijusius su slaptu statymu:
- Žaidėjas gali slaptai statyti tik vieną kartą per visą žaidimą.
- Slaptai statyti galima tik pirmąjame žaidimo raunde. Eliminavus būtybę jokie tolimesni slapti statymai nebegalimi.
- Jeigu žaidėjas statė slaptai, tuomet to pačio ėjimo metu kortos į kovos eilę jis nededa (Praleidžia Fazę 2).
Slapto statymo atskleidimas
Vietoj statymo savo ėjimo metu, galima pasirinkti atskleisti slaptą statymą kitiems žaidėjams. Tam reikia atversti prieš save esančią kortą po statymo žetonu ir parodyti ją kitiems žaidėjams. Žetonas nuo jos padedamas virš atitinkamos būtybės (ne virš kovos eilės) o korta išmetama į išmestų kortų krūvelę. Jūs galite norėti atskleisti savo statyma kad tapti būtybės rėmėju, nes slapto statymo atskleidimas vertas 5. Be to jūs galite būti priverstas tai padaryti kuomet yra sužaista “Magister” korta. Priešingai nei atliekant slaptą statymą statymo atskleidimas leidžia atlikti Fazę 2 (naudoti kortas).
Fazė 2: Kortos naudojimas
- Naudoti kovos kortą: Kovos kortos naudojamos ir dedamos einamojo raundo eilėje po tos kortos būtybe (tame pačiame stulpelyje). Kortos, kurios tinka tik eliminuotoms būtybėms, negali būti naudojamos.
- Naudoti žiūrovo kortą: Žiūrovo kortos naudojamos ir dedamos einamojo raundo eilėje po ta būtybe (jos stulpelyje), kurią pasirenka žaidėjas. Jos taip pat negali būti naudojamos eliminuotomos būtybėms.
- Naudoti teisėjo kortą: Panaudojus teisėjo kortą sekite nurodymą, kuris parašytas ant pačios kortos.
- Praleisti ėjimą: Kad galėtumėte praleisti ėjimą, jūs turite parodyti kitiems žaidėjams savo rankose turimas kortas taip parodant, kad nėra kortų, kurias galima naudoti.
- Būtybės specialiūs sugebėjimai sulaužo taisykls. Jeigu bet kuriuo metu specialiūs sugebėjimai konfliktuoja su taisyklėmis, prioritetas teikiamas speicaliąjam sugebėjimui.
- Būtybės specialusis sugebėjimas gali būti naudojimas tik jos rėmėjui. Joks kitas žaidėjas neturi į jį teisės.
- Būtybės rėmėjas specialūjį sugebėjimą gali aktyvuoti tik su kovos korta iš savo rankų. Žiūrovų kortos ir kovos kortos perkeltos kitų galių neaktyvuoja būtybės specialiųjų sugebėjimų.
Žiūrovo kortos naudojimas
Naudodami žiūrovo kortą padėkite ją po bet kuria Jūsų pasirinkta dar dalyvaujančia turnyre būtybės korta (jos stulpelyje) einamojo raundo kovos eilėje (visiškai kaip ir kovos kortą, kuri atitinka pasirinktą būtybę). Tačiau žiūrovo kortos naudojimas negali aktyvuoti būtybės specialiųjų sugebėjimų. Negana to – kovos korta, kuri vėliau uždengią žiūrovo kortą taip pat negali aktyvuoti būtybės specialiųjų sugebėjimų!
Teisėjo kortos naudojimas
Naudodami teisėjo kortą vykdykite joje parašytus nurodymus ir po to išmeskite ją į išmetamų kortų krūvelę. Iš viso yra dviejų rūšių teisėjų kortos: dvi Perfect ir viena Magister.
Kuomet naudojte Magister kortą, pasirinkite dar dalyvaujančią turnyre būtybę. Visi žaidėjai, kurie statė už ją slaptai, privalo nedelsiant atskleisti savo slaptus statymus. Tai gali iškarto pakeisti būtybės rėmėją (atsiminkite, kad slapto statymo atskleidimas vertas 5 auksnių).
Kuomet naudojate Perfect kortą, tuomet galite pasirinkti bet kurią matomą kovos kortą ir pasiimti ją į rankas. Galima paimti visas matomas kortas tiek iš einamojo raundo eilės, tiek ir iš ankstesnių raundų eilių.
Ėjimo praleidimas
Kartais Jūsų rankose gali būti tik tos kortos, kurios atitinka būtybes, kurios jau yra eliminuotos iš turnyro. Jei taip atsitinka, tuomet nė viena iš tų kortų negali būti naudojamos. Tokiu atveju Jūs privalote parodyti kitiems žaidėjamas rankose turimas kortas ir praleisti šio ėjimo kortos naudojimo fazę. Tačiau Jūs negalite praleisti ėjimo, jeigu turite kortų, kurias galima naudoti.
Fazė 3: Kortų išmetimas ir traukimas
Šios fazės metu Jūs galite pirmiausiai išmesti iki 3 kortų, kurios atitinka eliminuotas būtybes. Jas galite išmesti bet kokiu eiliškumu, tačiau išmetant privalote jas po vienąparodyti žaidėjams, kad įrdytumėte, jog išmetate kortas atitinkančias tik eliminiotas būtybes.
Jeigu po išmetimo rankose turite mažiau nei 8 kortas, traukite iš traukimo kortų kaladės po vieną kortą, kol rankose vėl turėsite 8 kortas.
Jeigu iš traukimo kortų kaladės ištraukėte paskutinę kortą, tuomet žaidimas baigiasi nedelsiant. Šiame ėjime netikrinkite būtybių eliminavimui. Tai vienintelis būdas, kuomet žaidimas baigiasi išlikus daugiau nei trims būtybėms.
Fazė 4: Būtybės eliminavimo patikrinimas
Paskutinis Jūsų ėjimo metu atliekamas veiksmas yra patikrinimas, ar kuri nors būtybė yra eliminuota. Būtybė eliminuojama, jeigu einamojo raundo kovos kortų eilėje jos kovos galia yra mažiausia ir jeigu visos būtybės turi priskirtų kovos ar žiūrovų kortų. Jeigu būtybė yra eliminuojama, tuomet raundas baigiasi.
ŽAIDIMO PABAIGA
Žaidimas baigiasi arba 5-ojo raundo pabaigoje, arba kuriam nors žaidėjui ištraukus paskutinę kortą iš kortų traukimo kaldės. Visi žaidėjai nedelsiant atskleidžia savo slaptus statymus ir apskaičiuoja statymų vertes už atitinkamas iki pat pabaigos išlikusias turnyre būtybes. Žaidėjas, kurio statymų vertė yra verta daugiausia auksinių - paskelbiamas nugalėtoju.
Jeigu yra lygiosios, tuomet nugalėtoju skelbiamas tas vienas iš lygiai surinkusių žaidėju, kuris paskutinis baigė ėjimą.
DAUGMAŽ TAIP ATRODO ŽAIDIMO STALAS PABAIGOJE
SUSITARIMO SUDARYMAS
žaidėjai gali laisvai derėtis tarpusavyje, tačiau šie susitarimai nėra įpareigojantys. be to, žaidėjai negali rodyti vieni kitiems kortų, nebent jie yra priversti pagal taisykles, kaip kad išmetant 3-ioje fazėje ar panaudojus būtybės specialias galias.
[ BŪTYBIŲ SPECIALŪS SUGEBĖJIMAI BUS APRAŠYTI ARTIMIAUSIU METU ]
KREDITAI
Dizainas: Reiner Knizia
Vystymas: Kevin Wilson ir David Farquhar
Redagavimas: Greg Benage, Darrell Hardy, Christian T. Petersen ir Rob Vaughn
Grafinis dizainas: Scott Nicely, Gabriel Laulunen
Vyriausias dalininkas: Cyrille Daujean, Kevin Wilson
Viršelio dailininkas: Thierry Doizon
Kortelių dailininkas: Thierry Doizon, Dan Harding
Leidėjas: Christian T. Petersen
FFG bandytojai: Will Hindmarch, Eric Lang, Scott Reeves, Sara Young
Speciali padėka: Don Greenwood, Scott Reeves
2007 metai.
Įsigyta: Hobbyshop, Kauno Akropolis, III-49, Kaina: –,– Lt
Vertė: Mindaugas Aputis [niekas neredagavo...]
Nuotraukų šaltinis: www.boardgamesgeek.com
Taisyklių šaltinis: originalus Fantasy Flight Games žaidimas